Windows XP installatie geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thrillseeker

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
74
Hallo,

ik heb problemen met de installatie van windows xp. Tijdens het installatieproces krijg ik opeens de melding dat bep. bestanden niet op de windows CD Rom gevonden worden. Ik kan opnieuw proberen, negeren of afbreken kiezen. Als ik negeren kies gaat de installatie wel verder maar eens XP geinstalleerd is barst het van de foutmeldingen. Zo kan ik ook MSN Messenger niet installeren.

Ik heb dan geprobeerd XP opnieuw te installeren en toen kreeg ik de melding dat het bestand drivers1.cab niet gevonden wordt! De hele installatie moet ik daardoor afbreken.

De windows CD heeft vroeger nochtans wél correct gewerkt, en bevat nauwelijks krassen of dergelijke.

Ik wil nu proberern om de installatie met een (illegale) kopie te doen maar die heeft blijkbaar geen boot bestanden, want wanneer ik in BIOS kies om van de cd rom te starten krijg ik de melding dat er geen boot files op staan. Ik dan maar proberen boot disks te maken op een andere pc (met een bestandje van de microsoft site), en dan krijg ik volgende foutmelding: (zie bijlage)

Wie kan me aub helpen??? mijn pc moet dringend weer werken!

Groeten
 

Bijlagen

  • err.jpg
    err.jpg
    43,5 KB · Weergaven: 28
XP Prof. NL setup floppies maak je met dit

XP Home NL setup floppies maak je met dit

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Is de installatie cd een origineel of een kopie van origineel.
Is het een kopie dan is de cd aan het "vergaan" dit is waar in de media eigenlijk niet zoveel aandacht aan besteed wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan