Windows XP installatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op een PC werken een aantal belangrijke programma's niet meer. Om die reden besloten om WIndows XP opnieuw te installeren. Normaalgesproken doe ik de Windows XP CDrom in mijn CD rom apparaat. Dan krijg ik bij het opstarten de vraag of ik WIndows wil installeren. Als ik dan op enter druk wordt de installatie gestart. Zo ook in dit geval gedaan. Alleen krijg ik dan de melding dat er een upgrade wordt uitgevoerd. Wat me dan opvalt is dat het formatteren van de harde schijf niet gebeurt. Windows wordt gewoon geinstalleerd. Na installatie blijken alle belangrijke programma's nog steeds niet te werken. Wat moet ik doen om er voor te zorgen dat de installatie plaatsvindt met het formatteren van de harde schijf.

Je moet ook opstarten vanaf CD en niet je CD in de pc stoppen als windows al draait

In het verleden was het altijd zo dat ik de Windows CD in mijn CDrom speler deed en dan mijn systeem opnieuw opstart. Dan krijg ik de vraag of windows geinstalleerd moet worden. Als ik dan op enter druk begint de installatie met alle zaken zoals ik al heb beschreven. Met name het kiezen van de juiste partitie en ook het formatteren van de harde schijf. Maar name dit laatste gebeurt nu niet. Ik ben er op uit een geheel schone harde schijf opnieuw te krijgen. Hoe kan ik dat bereiken?

De opstart-volgorde in de bios aanpassen, de cdrom speler als eerste kiezen en dan opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan