Windows XP installatie-problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tuxy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tuxy

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Hallo,

Hel lukt me niet om windows xp te installeren op een pc met MSI N1996 moederbord.
Na het partitioneren vd HDD wordt de installatie afghebroken met een blauw scherm en een engelse tekst dat deze de installatie niet kan voortzetten.

Wie kan me verder helpen?

Christophe

Hoi,
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h.besturingssysteem).
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst)
Hoe oud en hoe groot is de schijf die je gebruikt?

Laatst bewerkt:
Mik Zjegger,

De schijf heeft een capaciteit van 160Gb en is van augustus 2007.
Betreft een SATA schijf van het merk Hitachi.

tuxy,
1. Is dit de 1e x dat je XP erop installeert?
2. Stond er misschien eerst een ander OS op?
3. Heb je een hardwarematige aanpassing gedaan?
4. Heb je in je BIOS al een aanpassing van Sata naar IDE gedaan? (XP herkent SATA nl. niet)

Dorado,

Bedankt voor al deze info.

Het is inderdaad de 1x dat ik een installatie wil doen op deze pc.
Welk besturingssysteem ervoor opstond weet ik niet, vermoedelijk xp, daar de pc ongeveer 5 jaar oud is.
De aanpassing in de Bios heb ik nog niet doorgevoerd (bedankt voor deze tip! wist ik niet)

Wel ook geprobeerd om Vista erop te installeren, maar ook dezelfde foutmelding.

Het is wel raar dat je via de xp-installatie de partities kan indelen op de HDD, maar tijdens het kopieren van de eerste bestanden, wordt de installatie stopgezet en krijg je de foutmelding.

De pc beschikt over 1Gb DDR Ram, en de processor is een Intel celeron 1.8Ghz.

Heb je de mogelijkheid om eens een andere schijf te proberen?

Helaas heb ik geen (reserve) SATA schijf liggen, maar heb wel een IDE-schijf liggen, die ik dan eventueel kan aansluiten op de IDE-kabel vd DVD-speler.

Zou het aan de HDD liggen?

Kan dit eventueel opgelost worden met een programma als gparted?
Indien ja welke instellingen dien ik te gebruiken?

Bij de oudere versies van XP moet je de drivers voor de SATA-HD tijdens de setup van XP installaren met een floppy-disk. De leverancier van de PC heeft dan op de cd met drivers ook bestandjes gezet dat je op een floppy moet zetten. Tijdens de beginfase van de setup van XP moet je met een functietoets, F6 of F7, dat aangeven. Even later vraagt de setup dan om die drivers van een derde.

Laatst bewerkt:
denk dat ik het probleem gevonden heb! Het geheugen heeft een error, dus waarschijnlijk is het geheugen stuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan