Windows XP Installatie vs SATA II

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arros

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2006
Mensen,

ik zit met een redelijk groot probleem. Ik heb een huidige Windows XP Prof. installatie op mijn huidige harde schijf, een IDE schijf. Ik heb echter een nieuwe SATA II schijf gekocht en aan het systeem gehangen. Als ik Windows XP Prof. probeer te installeren op die nieuwe schijf, komt de setup wel door het 'DOS' gedeelte heen, maar als hij dan opnieuw opstart, krijg ik de melding "error loading operating system". Ik heb al drie verschillende versies van XP geprobeerd, allen geven dezelfde foutmelding. Ik heb echt geen idee wat er aan de hand is, heb de nieuwe HDD ook al volledig geformatteerd enzo, maar dat helpt allemaal niets. Weet iemand een oplossing?

alvast bedankt he

btw: Als ik gewoon via mijn IDE HDD boot en ik heb de SATA disk ook aanstaan, verschijnt hij bij mij als 'verwisselbare schijf...' ook erg vaag

Ik had een probleem dat daar op leek, alleen dat was met een IDE cd-rom drive en een SATA HD....

Beetje met de jumpers klooien en het lukte mij.. Misschien dat het jouw ook helpt? en heb je meerdere SATA ingangen?? Je moet niet kijken naar de kleur ( wat ik eerst wel deed ) maar naar de nummers, ik zou 'm in nummer 1 doen...

Ik heb ook een IDE CD-ROM drive en dus een nieuwe SATA HDD,

ik heb de HDD netjes in de eerste SATA aansluiting staan (geeft mijn bios ook aan)... naar welke jumpers zou ik moeten kijken op mijn mobo?

Master / slave jumper settings ( moet op master staan). Dus niet op het mobo.

Als je je xp cd erin doet en installeert krijg je een blauw scherm, er staat dan onderin duw F6 als je een niet microsoft gerelateerde driver wil installeren. (dit hoef je alleen uit te voeren als je ook een diskette erbij hebt gekregen van de leverancier).

Kun je in het bios wel je SATA HD zien?

Probeer dat anders maar eens, voor SP2 had windows geen SATA drivers aan boord.
Als je Sata HD speciale drivers nodig heeft die met F6 tijdens de setup van Windows XP (ook met SP2) gemeld en even later geinstalleerd moeten worden, zul je ontdekken dat Windows XP daarna de HD wel "ziet".

Zie ook deze thread.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan