Windows XP installeren geeft problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker2334

Banned
Lid geworden
4 mrt 2010
Ik heb mijn harde schijf moeten vervangen. De oude harde schijf was nog met een IDE aansluiting , de nieuwe met een SATA aansluiting. Ik heb een diskette aangemaakt met de nodige setupgegevens van de SATA controllers onboard.
Het volgende probleem stelt zich voor.
Ik start de computer op met het originele xp installallatie schijfje , bij begin installatie druk ik dus op de F6 toets .
Alles loopt normaal tot aan 97 % , ik een BSOD scherm krijg .
Heb reeds alle hardware eens ontkoppeld en terug aangesloten, maar het probleem blijft.

Verkeerde Sata Controllers? Neem aan dat je bedoelt dat je het BSOD-scherm krijgt tijdens de install. van de Sata-controllers.

Laatst bewerkt:
volgens mij, als ik het me goed herinner, is het ook mogelijk om sata drivers te installeren zonder de Windows XP installatie cd. Daarvoor moest je de floppy formatteren als ms-dos opstartbaar en daarbij de drivers aan toevoegen. Floppy in de comp, opstarten en laten draaien.
Nogmaals, ik kan het fout hebben. Tijdens mn stage ben ik dit ook al eens een paar keer tegengekomen en had het op die manier opgelost.

succes! ;)

volgens mij, als ik het me goed herinner, is het ook mogelijk om sata drivers te installeren zonder de Windows XP installatie cd. Daarvoor moest je de floppy formatteren als ms-dos opstartbaar en daarbij de drivers aan toevoegen. Floppy in de comp, opstarten en laten draaien.
Nogmaals, ik kan het fout hebben. Tijdens mn stage ben ik dit ook al eens een paar keer tegengekomen en had het op die manier opgelost.

succes! ;)

Maar dat moet je dan wel tijdens de installatie doen.

Verkeerde Sata Controllers? Neem aan dat je bedoelt dat je het BSOD-scherm krijgt tijdens de install. van de Sata-controllers.

Verkeerde SATA controllers is het alvast niet, want die heb ik van de originele cd-rom van het moederbord.

voor zover ik weet is het ook mogelijk om de sata drivers te installeren zonder een Windows installatie, vandaar de formattering als opstartbaar ms-dos keuze. die keuze voegt een aantal bestanden toe waarmee je op kan starten in een ms-dos, zonder een installatie aan te hebben staan

Probleempje is opgelost en onderwerp mag gesloten worden.
Er was een probleem met één van de geheugenlatjes. Door het plaatsen van een nieuw geheugenlatje is het opgelost geraakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan