Windows xp installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Ik heb windows xp zeker al meer dan 6 keer op een pc geinstalleerd. Ik deed dat op de normale wijze ik stop de windows cd in de drive, start mijn pc opnieuw op en tijdens het opstarten komt er vervolgens 'druk op een toets als je wil opstarten vanaf de cd'. Nu wil ik xp nogmaals installeren op een andere pc maar tijdens het opstarten leest hij de cd niet (toch staat er cd drive gevonden!) en komt de melding er ook niet van druk op een toets om vanaf de cd op te starten. Ik heb al eens gekeken in het BIOS om de kijken in welke volgorde de pc de hardware controleerd en opstart. Dit is me niet gelukt want ik vind dit nergens terug bij advanced bios dat ik bij mijn pc wel terug vind.

Kan er iemand mij helpen bij dit probleem? Of Weet iemand een andere weg om in de setup van windows te geraken? (setup van de windows installatie cd)

Alvast bedankt.

Heb je het al eens geprobeerd met de opstartdiskette?
Duw de diskette in je station en ook je xp cd. Zeg dat je windows wilt opstarten vanaf cd. Dan kom je in een of andere dos uit. Vul daar dan je cd-station in en setup.

Voorbeel:
Stel je cd-drive is E: vul dan in dos in.
E:setup

Meestal moet het dan lukken.

Succes

Zit er toevallig een brander in deze pc probeer de winxp cd daar eens uit, kan zijn dat deze daar wel wordt herkend.

Laatst bewerkt:
Brander stuk maar is deze nog aangesloten in je pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan