Windows XP installeren LUKT NIET

Status
Niet open voor verdere reacties.

djsamson

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Mijn laptop wou niet meer opstarten dus heeft iemand de schijf geformateerd en die wou XP opnieuw installeren. Ik kon XP installeren maar bij de helft begon hij weer bij het begin en stopte hij met installeren. Maar nu kan ik hem helemaal niet meer installeren deze melding komt er:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, en op de juiste wijze zijn aangesloten en dat de hardwareconfrigruatie voor de schijven correct is. U dient hier voor een mogelijk door de fabrikant geleverde diagnostisch programma of installatie programma uit te voeren.

Setup kan niet door gaan, druk op F3 om de setup af te sluiten.

Alsjeblieft help...
Het is een Medion MD97900 met volgensmij sata drivers.

alvast bedankt.

Hoi,

Je hebt bij die laptop van Medion één of meer recovery-cd's en die moet je gebruiken ....
Een andere installatie-versie van WinXP ondersteunt geen S-ATA schijven.
Daar zijn wel 'trucs' op, maar dat weet ik zo niet.

Even een verhaaltje met wat ik net gedaan heb, ik kan nu iets met partities doen bij het installeren/recoveren van Windows XP. Dat staat onderaan, a.u.b dat even lezen en misschien weet je dan wat ik moet doen. Ieder geval alvast reuze bedankt.

Er staat nu: Setup kan het type van een of meer in het systeem geinstalleerde apparaten voor massa opslag niet vastellen of u hebt ervoor gekozen een adapter op te geven. Setup zal nu ondersteuning voor de volgende hardware voor massa opslagen installeren:

<geen>

* Druk op E als u extra SCSI-adapters, cd-rom-stations of speciale schijfcontrollers voor gebruik met windows wilt opgeven, ook als u daarvoor een ondersteuningsdiskette voor aparaten voor massa-opslag van de fabrikant hebt.

* Druk op Enter als u geen ondersteuningsdiskettes van de fabrikant van apparaten voor massa opslag hebt of geen extra apparaten voor massa opslag wilt opgeven.

Als ik dan op E druk (de eerste) staat er:

Setup kan geen diskettestation op deze computer vinden om OEM-stuurprogrammas vanaf diskette te laden.

* Druk op ESC als het laden van OEM stuurprogrammas wilt annuleren
* Druk op F3 als u Setup wilt afsluiten.

Als ik dan op Enter druk (de tweede) staat er:

* Druk op Enter om windows xp te installeren
* Druk op R om het te herstellen
* Druk op F3 om de setup af te sluiten.

Dan staat er:

Druk op enter als uw windows xp op de geselecteerde partietie wilt installeren.
Druk op C als u een partietie in een niet gepartitioneerde ruimte wilt maken
Druk op D als u de geselecteerde partitie wilt verwijderen.

Niet gepartitioneerde ruimte 76317 mb

wat moet ik dan doen ?

Ik heb op Enter gedrukt,
En toen moest ik de partitie formateren gedaan.
Ik heb gewoon formateren gedaan dus niet snel formateren.

Hij is hem nu aan het formateren, over een uurtje weet ik het resultaat

Heel raar maar waar,
hij is nu Windows Xp aan het installeren vanaf de Recovery Disk.
Ik heb hier ook nog een Windows XP proffesional installatie cd liggen maar als het via de recovery disk ook kan doe ik het zo wel. Hij is nu bezig te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan