Windows XP installeren na wissen Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flying Doc

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Hallo allemaal,

ik heb een probleem en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen:

Ik heb een Medion 98200 laptop, waarop oorspronkelijk Vista stond. Aangezien de laptop maar 2GB RAM-geheugen heeft, werkte ie niet zo goed met bepaalde programma’s. Ik heb toen met behulp van het programma Killdisk het hele besturingssysteem gewist. Als ik de laptop opstartte stond er ‘Fout tijdens het laden van besturingssysteem’. Vervolgens installeerde in Windows XP met behulp van WinFuture XP ISO builder. Dat werkte allemaal prima!

Maar nu dacht ik laatst dat ik de laptop maar weer eens moest formatteren. Ik heb precies hetzelfde gedaan als de eerste keer toen ik Vista wiste, maar nu heb ik het volgende probleem: Wanneer ik de laptop opstart met de Windows XP cd (dezelfde als die van de eerste keer) laadt ie gewoon goed tot en met het blauwe scherm waarin er van alles nagelopen wordt. Echter, wanneer dat scherm weggaat, blijft er een zwart scherm over met een knipperende underscore!!!

Ik snap er echt niks van, eigenlijk zou de laptop gewoon verder moeten gaan met het installeren van XP maar dat doet ie dus niet.

Kan iemand me hier alsjeblieft mee helpen?

Hoi...

In die laptop zit een SATA harde schijf en xp kan daar niet zomaar mee overweg.Kijk eens of je in je bios kunt aanpassen tussen sata/ide mode.
Zo nee dan moeten we even kijken of er sata drivers te vinden zijn bij medion.

EDIT:en die zijn er niet dus gok ik op de bios instelling.Aangezien er wel xp drivers gegeven worden.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies waar ik kan vinden hoe ik de bios kan aanpassen tussen SATA en IDE mode. Bij Boot staat er wel IDE HDD, maar daar kan ik verder niets mee. Bij Advanced staat SATA port 0 en IDE channel 0 master. Voor de rest kan ik nergens in de bios iets vinden over SATA en IDE...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan