Windows XP installeren op lege computer lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter eZe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eZe

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Hallo,
'
Ik probeer Windows XP vanaf een cd-rom te installeren op een helemaal lege computer. Ik heb bij 'Computer Setup', tab Systeemconfiguratie, de USB-cd-rom als eerste gezet in de opstartvolgorde, maar de laptop weigert om de cd-rom af te spelen. Wat kan ik nu doen?

Is dit wel een origenele installatiecd?

De schijf is helemaal leeg?
Start de pc met de installatiecd in de cdrom.

Krijg je wel het zwarte scherm met witte letters onder ogen?
Mogelijk even een regel dat je op een toets moet drukken om de cd te starten.

Ik weet niet waar je biosvolgorde ingesteld hebt, maar dit dient in het Bios ingesteld te worden.

Ik heb het geprobeerd met een originele cd met besturingssysteem en een gebrande cd, met volgens mij wel met een legale versie. Beiden pakt hij niet.

Ik krijg wel een zwart scherm met witte letters. Dan heb ik de opties om te kiezen tussen F10=ROM bases setup en F12=Network Service Boot. De biosvolgorde heb ik via F10 ingesteld. Na een poosje krijg ik een zwart scherm met 'Non-System disk or disk error. Replace and stike any key when ready.

Dit geeft hij weer bij beide cd's. Kan het zijn dat hij geen cd kan lezen, omdat deze functie niet aanwezig is?

Om welke pc gaat het?

Heeft hier ook XP op gestaan?

USB cdrom?
Geen ingebouwde cdrom station?

In de Bios, daar kom je met Del of F1, moet je niet alleen het CDRom station selecteren maar er ook voor zorgen dat die bovenaan komt te staan. Je moet dan bij het opstarten één keer op een toets drukken om te bevestigen van CDRom op te starten. De tweede keer niet.

Ik denk dat je een S-ATA harde schijf hebt (geen brede lintkabels), dan moet je in het eerste installatiescherm op F6 drukken en de driver vanaf een diskette even ingeven. Daarna gaat de installatie verder zoals gebruikelijk.

Het lijkt er op dat jouw pc (ouder type?) geen usb startbare media ondersteunt. Je zult dan een cd speler in moeten bouwen en na installatie weer uitbouwen om toch te kunnen installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan