Windows xp installeren probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnietheman

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2004
Hallo,

Onlangs heb ik xp opnieuw geinstalleerd. Echter, direct na de installatie ben ik het internet opgegeaan wat heeft geresulteerd dat ik allemaal virussen en foutmeldingen krijg. Ik wil dus xp weer opnieuw installeren maar krijg de volgende melding als ik vanaf de xp cd-rom wil installeren. het inf-bestand txt setup.sif is beschadigd of onbreekt. Vervolgens moet ik op een toets drukken en de computer start opnieuw op.

Wat moet ik doen?

Op het web gevonden:

Ik denk dat je hardeschijf kapot is of op kort termijn kapot gaat. Zoals je probleem er nu uit ziet zal er niets mis zijn met je besturingssysteem. Ik zou zo snel mogelijk een backup maken van je systeem en proberen de harde schijf te repareren (schijf controle van windows of een extern programma).

en

Dat is een bestand dat als het goed is C:\I386\txtsetup.sif zou moeten heten. Met een tekstverwerker (notepad bijvoorbeeld) zou je dit bestand gewoon moeten kunnen lezen. Qua betekenis mag het onleesbaar zijn, maar het moet wel bestaan uit letters, cijfers en leestekens. Het is niet de bedoeling dat er "vreemde tekens" in voorkomen. Zoals AvieNL al voorstelde zou je je schijf een kunnen controleren op fouten. Dit doe je door in "Deze Computer" met rechts op je harde schijf te klikken en te kiezen voor "Eigenschappen". Ga naar het tweede tabblad ("Gereedschappen"?) en klik op de bovenste knop ("Contoleer Nu"). Ga vervolgens even lekker een kopje koffie drinken, want dit duurt even.
Ook kun je proberen op te starten vanaf de Windows XP CD, en daar de repair optie kiezen. Mogelijk verhelpt dit het probleem.

Overigens, het eerste wat je moet doen voor je intenet op gaat is de firewall inschakelen en antivirussoftware installeren.

Dus... begin eens met schijfcontrole.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan