Windows XP installeren vanuit hardeschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierens

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Hallo,

Ik heb een laptop met daarin 1 hardeschijf die 2 partities bevat:

Op beide partities heb ik tijdelijk de windows XP cd gezet.

Mijn laptop start op in partitie 1 in windows XP, nu wil ik windows XP herinstalleren op de eerste partitie

Maar ik heb geen cd-rom speler in mijn laptop, en mijn laptop kan niet booten via netwerk :(

Ook heb ik al geprobeerd om de installatie te starten vanuit de reeds bestaande windows XP dmv winnt32.exe /sc:\winxp\i386

Kan iemand mij hier mee helpen? Alvast bedankt!

Ik ben nog niet wakkerhoor ,effe een vraag ,Hoe heb je die cd er op gekregen??

haha, dat is inderdaad een goed:P

Vast gedowload of zo... Maar goed..

Ze je HDD in een 2,5" Case en plug hem in een andere pc..

BANDIT123 zei:
Dat gaat niet ivm de te vinden Hardware

Niet aan gedacht....

Maar dan nog iets.... Is de cd speler stuk of heeft hij er nooit ingezeten?
Als hij er nooit in gezeten heeft lijkt mij dat hij oud is en dus waarschijnlijk niet geschikt voor XP

Zoals ik zei:

Ik heb windows XP op de eerste partitie draaien, daar draait een netwerk op en heb ik via het netwerk mijn cd van windows XP erop gezet :)

Cd speler is stuk.

Als ik vanuit winnt32.exe opstart begint de installatie trouwens wel maar dan na de restart krijg ik een melding kan het bestand iastor.sys niet vinden...

Laatst bewerkt:
Humz dat is eigenlijk ook wel slim heb daar nog niet aangedacht :)

Humz dat ga ik eens proberen, moet alleen ff kijken hoe ik kan zien of ik RAID/SATA schijf heb, zou ik dat met dat everest kunnen zien?

Groetjes

Is opzich toch niet belangrijk, hij wil dat bestand gewoon hebben, dus denkelijk wel.

Maar ik moet toch weten welke raid/sata drivers ik moet gebruiken? Weet alleen niet waar ik dat kan zien :(

Dat heb ik natuurlijk wel gedaan, maar dan zegt hij dat hardware niet compatibel is volgens mij heb ik namelijk niets met SATA/RAID op mijn laptop :)

Mhuuaaa, hij vraagt alleen om dat bestand, is toch verder niet van belang of je wel of geen sata hebt, had je het al geprobeerd, dan?

Ik kan dat bestand niet installeren omdat de hardware niet compatibel is, hij stopt de installatie van die intel-raid dan :(

De iastor.sys file bevind zich trouwens wel in de standaard i386 map van de winxp cd (en dus ook van mijn winxp-installatie map)

Zou ik daar dan wat mee kunnen?

Laatst bewerkt:
Ha, ha, wordt leuk, misschien zat deze er al in en moet je hem eruit halen, uit TXTSETUP.SIF, dus, schijnbaar al een geslipstreamde cd met die drivers, probeer dat eens, hij staat natuurlijk in die oem file, maar kan hem niet laden omdat je die hardware niet hebt.

Muisje andersom, dus.

Of haal een betere XP versie binnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan