Windows XP installeren via netwerk. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wegkwietboy

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2002
Ik heb thuis 2 pc's staan.
Op de 1ste heb ik Windows XP geinstalleerd.
Op de 2de wil ik ook graag XP installeren, maar daar zit geen CD-ROM speler in. Er zit wel een netwerkaansluiting in.
Weet iemand hoe ik XP op mijn 2de pc kan installeren d.m.v. een netwerkaansluiting?
In mijn 1ste pc zit zowel een cd-rom speler als een netwerkaansluiting.

Ik hoor graag van jullie!!!

Het gemakkelijkste is de de CD kopieren op de HD van de eerste computer (ik ben niet zeker of XP ook een i386 folder gebruikt, anders volstaat deze alleen). En dan met de 2de PC gewoon browsen naar deze folder en de installatie starten.
Installatie zal natuurlijk wel langzamer gaan he...

Als je eerst wil formateren moet je wel een XP bootdisk maken waarmee je dan moet opstarten. Het commando in W2K is makeboot a:, zal wel hetzelfde zijn in XP

Laatst bewerkt:
De installatie bestanden op diskettes zetten. :P

Waarom zit er geen CD-ROM speler in die computer? Dat is toch niet omdat deze zo oud is en er toen nog geen cd-romspelers in zaten want dan kun je XP wel vergeten.

Als het geen oude pc is zou ik aanraden om of een cd-rom speler er bij te kopen. Aangezien je als je iets wilt installeren meestal een cd-rom speler nodig bent en je kunt dit over het netwerk doen maar dit is niet altijd zo even handig. En er zijn veel spellen die niet werken als je geen CD-ROM in de speler hebt.

Of ik zou de cd-rom speler van de andere pc even tijdelijk in de andere pc te zetten.

De groeten,
Mark

Geplaatst door TheM
De installatie bestanden op diskettes zetten. :P

Hoe zet je een volledige CD op een paar diskettes? Ik denk dat dat niet gaat, maar een CD-rom kopen is idd natuurlijk nooit overbodige luxe.

Hoe zet je een volledige CD op een paar diskettes? Ik denk dat dat niet gaat, maar een CD-rom kopen is idd natuurlijk nooit overbodige luxe.

Als ik het goed heb passen de cab files (die nodig zijn voor de installatie) op een diskette. Wil bij win 95 en 98 wel.

De groeten,
Mark

Mijn 2e pc is een P4 2.0GHZ 512MB, 60GB.
Het makkelijkste is natuurlijk door er een cd-rom speler in te zetten, installeren en klaar is klara, maar ik wil het eens proberen zonder cd-rom, alleen weet ik niet hoe.

Ik wil eigenlijk een bootdisk maken die ervoor zorgt dat ik met de cd-rom speler in de 1ste pc kan communiceren, en via die cd-rom speler XP op mijn 2de pc installeer.

Yep, die makeboot a: dus onder W2K in ieder geval. Ik kan niet zeggen of het hetzelfde is met XP (werk er vrijwel nooit mee).
Met die bootdisk kun je in W2K dan de shared folder met alle installatiebestanden bereiken en beginnen met een clean installation.

Cab-files ok. Maar zelfs daar heb je minstens enkele diskettes voor nodig en dan heb je nog geenenkele *.exe of *.inf files om maar iets te noemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan