windows xp installeren via usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

rxr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Berichten
105
Hallo,

Nu zit ik even met een probleempje. Nu ben ik helaas genoodzaakt Windows op een pc opnieuw te installeren maar daar zit geen cd drive meer op. Het moederbord ondersteund wel booten van een usb dus ik dacht geen probleem dan doen we dat.

Dus ik heb met een tooltje mijn usb stick bootable gemaakt en er bootfiles op gezet. En daarna heb ik de Windows xp cd naar de usb stick gekopieerd.

Als ik nu boot van de usb krijg ik even snel het windows 98 laad scherm en daarna kom ik in een dos shell. Alleen setup.exe aanroepen helpt niet. Wat doe ik fout.

Moet ik een iso bestand op de stick zetten of moet ik een orgineel iso bestand uitpakken op de stick of moet ik nog iets anders doen. Graag jullie advies
 
Installeren XP vanaf USB/memory-stick:
Kijk hier, waar in principe hetzelfde wordt gevraagd.

Tijs.
 
nou niet echt, ik krijg de dos shell wel maar ik wil juist de windows installatie opstarten.

dus hoe kan ik dat doen. De usb stick is bootable, de bestanden van windows xp heb ik. Hij start ik de instalatie? gewoon setup.exe aanroepen werkt niet.
 
Uit m'n hoofd is het commando "Winnt.exe" om de XP setup te starten via Dos.
 
Het is volgensmij inderdaad Winnt.exe, maar ik dacht wel in de i386 map. Dus i386\winnt.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan