Windows XP installeren wil niet (door Me)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ToniZ

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2003
Een kameraad van me wil Windows XP installeren. Het vorige besturingssysteem was Windows Me. Hij heeft alles verwijdert van de harde schijf, ik geloof met een windows98 opstartdiskette.

Nu heeft iemand anders zijn schijf gepartitioneerd voor:
- C:\ = 600 Mb voor Windows'98 (FAT32)
- D:\ = 7 Gb voor XP (NTFS)
- E:\ = 30Gb voor de rest! NTFS)

hij heeft zelf Windows '98 eropgezet, ging goed, geen probleem.
Nu wil hij XP er op zetten (vanaf originele CD) maar dit wil niet, booten/setup vanaf de CD ook niet! Setup kopieert bestanden, start opnieuw op, blauw scherm met info, gaat weer kopiëren en komt dan op zwart scherm met knipperende cursor en doet nix meer.

Weet iemand hier wat tegen te doen, iets in de BIOS ofzo wat Win Me heeft kunnen veranderen ofzo, ik dacht namelijk dat het door Win Me kwam. had het al een keer eerder gezien.

Toni

P.S. aan de computer ligt het niet, is snel genoeg (athlon 1200, 300nogwatMb enz.)

Laatst bewerkt:
Wat voor info staat er in het blauwe scherm.
Is wel handig om te weten, want daar staat een foutmelding.
Als je alle schijven nou eens FAT32 maakt en je begint de installatie vanuit Win98(se).
Zorg er wel voor dat je de D partitie neemt om WinXP te installeren.

Je kan namelijk vanuit Win98(se) de rest van de partities niet benaderen.
Win98(se) kan namelijk niet met NTFS overweg.
Dus heb je geen mogelijkheid meer om wat op een andere partitie op te slaan vanuit Win98(se).

Laatst bewerkt:
hij heeft vanuit 98 geïnstalleerd, het blauwe scherm geeft geen foutbericht weer maar de normale installatie/kopieer gegevens, daarna springt hij op zwart scherm met (linksboven) een knipperend _ dingetje!!!

c = fat32
d = ntfs

op d zou win xp moeten komen, en deze leest hij ook gewoon wanneer je de installatie partitie moet aangeven
geen control+alt+delete mogelijk daarna.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan