Windows XP installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

luukx20

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Hoi,

Ik had windows xp op een oude pc van mij geinstalleerd, maar het liep allemaal een beetje traag, een vriend van mij gaf me een floppy waarmee ik mijn harde schijf kon formatteren, ik heb de schijf geformatteerd, en als ik nu de pc opstart krijg ik ''Operating System not found on any devices, press any key to try again'' .. dan doe ik de WinXP cd erin, druk op spatie en dan start mijn pc op in Caldera dr-dos. Maar ik krijg windowsxp nu niet meer geïnstalleerd.
Kan iemand mij helpen?
tia.

Luuk.

Welkom op Helpmij.:)
an start mijn pc op in Caldera dr-dos.
Kennelijk heb je de floppy nog in de floppy drive zitten. Haal die er eens uit en probeer dan opnieuw vanaf de Windows cd-rom op te starten

toen de floppy klaar was met formatteren heb ik deze er gelijk uit gehaald en de windows cd erin gedaan.

yep,

als ik de pc opstart, met de winxp cd erin, zegt de pc eerst: 'starting caldera mr-dos' , en vervolgens start de pc als eerste de cd-rom op. Uiteindelijk zie ik dan A>/: , en daar kan ik dan commands enzo in typen.

Aan de hand van je verhaal, denk ik dat je een restore CD hebt, probeer eens de schijf te verkennen en te zoeken naar setup.

Bijvoorbeeld commando:

d:\dir setup*.* /s /p

hiermee krijg je alle bestanden die met setup beginnen in alle directories. Als er 1 gevonden is ga je naar dat pad en start het vanaf die locatie.

Dit is een mogelijkheid, maar werkt niet altijd.... ;)

Als ik dat doe krijg ik

SETUP EXE
SETUPXP HTM

bij setup exe krijg ik te zien: This program can not be run in DOS mode
en bij setupxp htm zegt hij dat het geen geldige command is.

Zoek eens winnt.exe op in de i386 map, oftewel, winnt intoetsen als je in de i386map staat.

Het lijkt mij dat er toch mogelijk een volgorde probleem is met booten.

Check je BIOS eerst even (Del indrukken direct na het aanzetten)

Zoek naar BOOT - sequence, zet CD-drive op positie 1, daarna Diskettedrive, vervolgens Harde schijf.

Probeer het dan opnieuw met de CD

Hoor het wel..

:(

Er is een interne fout opgetreden in Setup

Het wisselbestand kan nergens worden gemaakt.

luukx20 zei:
:(

Er is een interne fout opgetreden in Setup

Het wisselbestand kan nergens worden gemaakt.

Wat en hoe heb je nu precies gedaan?
Kijk eens op die cd wat en hoe het voor een cd is.
Probeer aan een XP cd te komen, zo schiet het niet op.

Als eerst deed ik de opstart diskette erin, command: slate 1
Toen startte 'Jad Saliba' op die heeft de schijf geformateerd, daar heb ik na het opstarten de WindowsXP cd erin gedaan en dan start Caldera MR-DOS op.

inhoudwinxpcd.jpg

Zo ziet de cd eruit.

Laatst bewerkt:
Nou, dat is gewoon een opstartbare XP SP2 cd, lees nog eens eerst alle bovenstaande aanwijzingen en zet als boot volgorde ALLEEN cd cdrom in de bios, en probeer het nog eens.

Het is namelijk onmogelijk om dat Caldera verhaal op je schem te krijgen als je van de cd opstart, die staat op de flop, en misschien ook op de harde schijf.

Zou ook maar even die screenshot aanpassen, die vern..... nu de hele layout.

Tjah ik weet ook niet waarom hij caldera opstart, die floppy is er altijd uit, en ik kan bij boot order niet instellen dat hij de harddisk en de floppy drive helemaal niet opstart, alleen 2e of 3e, cd rom word iig als 1e opgestart.

luukx20 zei:
Tjah ik weet ook niet waarom hij caldera opstart, die floppy is er altijd uit, en ik kan bij boot order niet instellen dat hij de harddisk en de floppy drive helemaal niet opstart, alleen 2e of 3e, cd rom word iig als 1e opgestart.

Alle drie als cdrom, dat kan toch.
Hij start nog steeds op van de hdd, vandaar die melding.
Of het is een gekopieërde cd, en geen opstartbare, dan lijkt hij er wel op maar heeft geen boot sector.

Laatst bewerkt:
lukt ook niet :confused:

zal wel aan de pc liggen ofzo.. laat maar zitten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan