Windows xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre86

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Goedeavond,

Ik heb een probleempje. Ik heb heel het internet afgestruind maar ik kan er geen nuttige informatie over vinden, misschien dat 1 van jullie mij kan helpen.

Het probleem:

Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht. De schijf is aangesloten en op master gezet. In de bios de boot device op cd-rom gezet.
Nu wil ik windows xp installeren op de harde schijf, maar dan krijg ik de melding: "Kan het besturingssysteem niet laden". Verder gebeurt er niks.

Het gekke is dat de boot cd-rom wel met de oude harde schijf wil starten. Ik snap er echt niks van.

Het is me een paar dagen geleden wel gelukt om de installatie cd-rom te starten. Toen werd de nieuwe harde schijf geformatteerd. Halverwege was er echter een stroomstoring en vanaf toen heb ik eigenlijk het probleem.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast heel erg bedankt!
Vriendelijke groeten,
André Moree

Denk dat die "nieuwe" schijf, die nu niet zo nieuw meer is, niet goed is, woon je dicht bij de leverancier, ga ermee terug.

Of start op van een 98 bootdisk, waar je hier een image van hebt, waar je flop mee kunt maken, dubbelklik, met een flop in de drive, en kijk met fdisk, hoe of wat.

Of, indien je geen floppydive hebt, brouwsel een cd van deze opstartbare cd, daar staan allerlei progjes op, om de schijf weer gangbaar te maken.

mocht die harde schijf nog goed zijn dan zou je eventueel ook je oude schijf als master terug erin en die nieuwe als slave ..daarna kun je ACRONIS True Image downloaden (gratis demo)
en installeren op je ouwe schijf...

dan true image starten en dan heb je nu de mogelijkheid om je complete ouwe schijf naar de nieuwe te kopieeren inclusief alle fotos muziek ..blabla

daarna nieuwe schijf als master zetten en klaar

de demo is 15 dagen geldig en is best makkelijk in gebruik

en eventueel heb je direct die ouwe schijf als volledige back up

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan