windows xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nout15

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2008
Berichten
32
Ik heb net Windows XP Ultra Edition 2009 gedownload. Maar hoe installeer ik dit nu op mijn computer. Moet ik het dan gewoon als data cd branden? Of moet ik hier een speciale manier op toepassen?

Alvast bedankt, Nout
 
Waarom zoek je de problemen op? Wat is mis met je reguliere Windwows?
 
Waarom zoek je de problemen op? Wat is mis met je reguliere Windwows?

Nou er staat nu windows xp van 2001 op, en we zijn nu onderhand al 8 jaar verder... En ik wil toch al windows opnieuw installeren, dus waarom niet gelijk de nieuwste versie?

Groetjes Nout
 
Weet je wel zeker dat je een Windows installatie bij de hand hebt?

Als ik ernaar google dan krijg ik op de eerste 2 pagina's alleen maar torrents te zien.

Microsoft kent ook geen versie van XP met die benaming.
Bij mij gaan alle alarm bellen rinkelen dat dit een virus oid is. Er klopt iig iets niet.

==== Edit:
Ik heb net even verder gekeken. En wat ik er nu zo van zie is dat het gewoon Windows XP + SP3 + alle updates tot 29 dec 2008 + een lading aan drivers + mogelijk nog wat andere extra's.

In het kort het is gewoon dezelfde XP (van 2001) als die je nu hebt. Als je tenminste bij bent met de laatste SP, updates en drivers.

Maar als je deze wilt installeren moet je de volgende stappen doen:
- Brand het iso bestand op een cd met een brandprogramma zoals Isobuster
- Start de pc opnieuw op terwijl de cd in de cd-romspeler zit
- Je krijg bij het opstarten een regel te zien (waarschijnlijk in het engels) dat je op een knop met drukken om van de cd te starten -> doe dat dan dus :)
- Volg de stappen van de installatie

Als de installatie niet start, of je krijgt de vraag al helemaal niet bij het opstarten. Moet je in je BIOS je opstart volgorde veranderen.
====

En verder, waarom kijk je dan naar XP? De laatste pc-os van MS is Vista of anders Windows 7 beta.
 
Laatst bewerkt:
@TheM

Begrijp ik hieruit, dat het mogelijk is om legaal een kosteloze en up-to-date versie van Windows XP te downloaden, te installeren en gebruiken?

Zo niet, dan hoort deze topic niet op Helpmij thuis .......
 
Als ik naar *KNIP* dan krijg ik op de eerste 2 pagina's alleen maar torrents te zien.
Als je al weet dat de zoekresultaten links naar torrents zijn, vraag ik me af waarom je dit plaatst.:rolleyes: Lees de voorwaarden van Helpmij nog eens door.
Link verwijderd.
 
Eeerm zoals ik al aangegeven heb ik mijn post ging ik er eerst vanuit dat het mogelijk een virus is. En ik post een link naar google, dus wat is het probleem?

En als je een (OEM) licentie op je pc/laptop hebt mag je deze cd gewoon downloaden en gebruiken!


Offtopic
Helpmij moderator aanwijzingen dienen altijd opgevolgd te worden, het in discussie gaan kan via de mail.
Zo staat het ook in de huisregels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is zo klaar als 'n klontje,is gewoon 'n illegale geslipstreamde versie,ben ff gaan kijken.
 
Dit is zo klaar als 'n klontje,is gewoon 'n illegale geslipstreamde versie,ben ff gaan kijken.

..... precies.

Maar TheM wil kennelijk 'zijn gelijk' halen.
En doet dat op een wel héél handige manier :p
Door naar Helpmij toe te suggereren, dat wanneer er iets door 'de mazen van het net' glipt, het een reden zou kunnen zijn om dat voortaan maar tot policy te maken .....
 
En laat ik dan meteen duidelijk zijn....
Wij (helpmij.nl) willen het niet hebben.
Het is illegaal en daar doen wij niet aan mee.....
vergelijkbaar materiaal aandragen is niet nodig....daar kun je de meld misbruik knop voor gebruiken.

wees gewaarschuwd.......;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan