Windows XP installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ICE SPARKS

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2005
Hoi,

ik heb een oude laptop uit de kast gevist en daarop stond windows 98, maar ik wil hem weer gaan gebruiken en heb C: geformateerd zodat ik er XP op kan zetten.

Ik heb XP op een via NERO gebrand op ISO cd en heb hem in de laptop gedaan maar als ik hem wil opstarten krijg ik eerst bios-scherm en vervolgens zegt ie ongeldige systeemdiskette.

In de BIOS zelf kan ik niks vinden over het booten van de laptop, zodat ie van de CD gaat installeren. Hoe kan ik dit oplossen?

Het is een IBM ThinkPad

Help!

Héctor

Ik neem aan dat je de ISO zodanig hebt gebrand dat deze uitgepakt op de cd staat en niet als ISO?

Nero Express>Burn Image or saved project.

By the way, die XP die je op die cd hebt gefikt, was dat een ISO op een harde schijf? Of heb je "gewoon" een kopie van je geinstalleerde XP gebrand?

Laatst bewerkt:
ehm nee, ik heb hem al ISO-bestand op de CD staan.

het ISO bestand stond niet al op me computer, die heb ik gedownload.

Hmmm, we gaan hier een schimmig gebied in wat (il)legaliteit betreft...

Ik wacht even af

De vraag is even of d XP die al op je eigen pc staat een legale versie is, en zo ja, welke type licentie.

Voorbeeld:

Wat is een OEM-licentie?
Een OEM-licentie is een (volledige) versie die geleverd wordt bij een nieuwe PC en alleen op die PC geïnstalleerd mag worden. Microsoft biedt bij OEM-licenties geen enkele ondersteuning voor de software, dat moet de leverancier van de computer doen (regelmatig verwijst de leverancier ten onrechte weer door naar Microsoft). Deze OEM-licenties zijn daarom aanzienlijk goedkoper dan de volledige versie.

Das mooi, maar de pc waar je xp op wilt zetten heeft dus een Win98 licentie en geen xp licentie, dus is de licentie van je andere pc niet voldoende om te gebruiken voor je laptop.

Je zult niet de inhoud van de XP cd moeten hebben, maar de hele CD, inclusief opstartsectoren.

Waarschijnlijk zal ImgBurn wel de juiste opstartsector erbij doen voor je (geeft normaal gesproken een waarschuwing daaromtrent als een i386 map worden gevonden in de te branden ISO). Probeer het dus met ImgBurn.

Anders kun je op verschillende manieren die opstart-sector uit een originele XP CD halen, of downloaden.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan