Windows xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninoridder

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2012
Hallo,
Mijn vader had laatst een virus op zijn laptop gekregen waardoor er na opstart gelijk een scherm kwam dat hij moest betalen van de politie en ook niet van dat scherm weg kon.
En ik moest zelf al een tijdje zijn laptop helemaal leeg maken.
Daarom dacht ik waarom niet gewoon gelijk windows xp er helemaal opnieuw op installeren.
Ik heb een windows xp gedownload vanaf internet en het iso bestand op een dvd-r gebrand.
Hierna het boot menu van de laptop ingegaan en de dvd-cd voor de hdd boot gezet.
Hierna ook gelijk de dvd ingedaan.
Enige probleem is dat hij de dvd niet leest en na een tijdje gewoon weer opstart vanaf de hdd.

Heeft iemand tips waardoor ik anders de gehele hdd leeg kan halen en anders windows opnieuw kan installeren en dan ook de schijf formatteren.

Hoe heb je de image gebrand? Als image of heb je die gewoon naar de cd gekopieerd?

Ik heb het iso bestand gekopieerd naar de dvd en toen via windows 7 burner erop gezet.

probeer ook de opstartvolgorde te veranderen zodat de pc/laptop de cd/dvd-drive als 1e opstart ..

Indien het een sata dvd/cd drive is zul je toch of eerst die sata driver moeten slipstreamen of in de bios de setting voor die sata controller op ide modus dienen te zetten.

Heeft de laptop überhaupt een DVD speler? Ik denk verder niet, in tegenstelling tot Lange Pier, dat de laptop een SAT DVD speler heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan