Windows xp kan geen vast schijfstation vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo Forumgenoten,
Ik zit met een probleempje waarvan ik de oplossing simpelweg vergeten ben omdat het om windows xp gaan in combinatie met een oude computer.
Ik wil graag een schone xp op een Sate HD installeren maar als de setup vraagt of ik xp wil installeren krijg ik daarna de melding Setup kan geen vasteschijfstation vinden.
Nou weet ik dat je dan naar de website van of de harde schijf moet gaan of van het moederbord om daar sata drivers te downloaden die je dan met F6 tijdens de installatie moet mee installeren.
Maar het probleem is nu dat hier geen floppydisk in zit die ik dus met f6 zou moeten benaderen.
Wat ik nu vergeten ben is hoe ik dit nu wel voor elkaar krijg.
Ik zie erg graag jullie reactie's ( de goede man zit nu al 2 weken zonder zijn computertje en wil ik hem erg graag helpen )
Alvast bedankt,
Barney

Je kunt die driver ook op een USB stick zetten en ze tijdens installatie daar vandaan laden.

Bedankt voor je snelle reactie Edmoor.
Ik heb dat in verleden al is geprobeerd maar toen werd de stick niet gevonden. Dus zal het nu nog eens proberen. Moet ik de sata drivers van de hd hebben of vsn het moederbord ?

Jij ook bedankt Lange Pier. Ik hou dat als laatste optie.

De SATA drivers zijn voor het moederbord die de SATA poorten aan moet sturen.
De oplossing van Lange Pier is een goede.

Vaak kun je bij de ook wat oudere computers in de bios de sata controller op ide modus of compatible zetten of je hangt er even een floppy drive aan.

Lange Pier en Edmoor,
Ik heb doordat dit een haast klusje was de sata schijf die niet herkend wilde worden vervangen
door 2 EDI schijven, dit liep als een speer en de oude man is weer super blij dat hij de computer
morgenochtend weer terug heeft.
Dat met de sata schijven, daar ga ik eerst is mee proberen op daar zo'n slipstream dvd voor
te maken, alleen jammer dat je dan weer een dvd met besturingsprogramma moet maken
terwijl je het origineel al hebt maar dan zonder de sata drivers meegebakken.
Bedankt voor jullie hulp, hier kunnen andere ook weer profijt van hebben.
Groeten van Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan