Windows xp kan geen vasteschijfstations vinden !!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dub
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dub

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2005
Hallo,

Kan iemand me helpen, ik heb gister een nieuwe computer gekocht:
AMD Athlon 64 3000+, en nou wou ik dus windows xp proffesional gaan installeren.. eerst moest ik er nog voor zorgen dat de bios goed was ingesteld, zodat hij van de cd startte dat is inmiddels gelukt, maar nu is het als volgt:
De installatie start met het landen van alle bestanden, dan moet je op enter drukken om de setup te starten en dan krijg ik deze melding:
Setup kan geen vasteschijfstations vinden in uw computer, zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld op de juiste wijze zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is.

Nou heb ik niet veel verstand van computers en weet ik dus niet wat ik moet doen, om ervoor te zorgen dat de schijven worden 'íngeschakeld', kan iemand me svp een heldere uitleg geven????????

Alvast bedankt

Welkom op helpmij :)

Ik heb het zelf nog nooit nodig gehad maar ik vermoed dat je een RAID of SATA controller hebt die Windows (nog) niet ondersteunt.

Zit er misschien een floppy bij je computer waar iets als RAID, SATA of controller driver op staat?

Dan let je bij het opstarten van de Windows installatie goed op :) Misschien kan je als hij aangeeft dat hij niets gevonden heeft op F6 drukken om daar de juiste driver van diskette te laden?
Anders krijg je eerder bij het opstarten waarschijnlijk een melding onder in beeld als: "Druk op F6 als u een SCSI of RAID driver wilt installeren".

Dan stop je de floppy erin en volg je de instructies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan