Windows (XP) kan niet worden gestart

• Onderwerp starter Onderwerp starter Myrt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrt

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Mijn computer met Win XP start zonder aanwijsbare reden niet meer op en geeft na enige minuten de volgende mededeling,

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:\windows\system32\config\system

Geen probleem dacht ik, dan maar opstarten in de veilige modus, ook dat werk niet meer.

vervolgens de originele XP cd-rom gestart, ook geen reactie.

Ook nog een DOS schijfje geprobeerd, maar die herkend het toetsenbord niet.

Hiermee ben ik aan het eind van de mij beschikbare kennis en mijn vraag is dus duidelijk, HELP!!

Ik heb ter illusratie foto's van de meldingen gemaakt en bijgevoegd.

Hgr. Myrt

Bijlagen

• veilige mode.jpg
    veilige mode.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 72
  • DOS diskette.jpg
    DOS diskette.jpg
    106,8 KB · Weergaven: 68
Makkelijkste wat je kunt doen is:
1. Download, en pak uit: Hirens Boot CD
2. Brand daarna het daaruit resulterende .ISO bestand met (bijv.) ImgBurn (Write image file to disk) of Nero (Recorder -> Burn image...) naar een beschrijfbare CD-rom
3. Start je pc op van die CD-rom en kies voor Mini Windows XP
4. Doe eerst een schijfcontrole op de C: schijf, door Start -> Run -> chkdsk c: /f
5. Daarna gaan naar de C:\Windows\System32\config map, en hernoem alle gevonden bestanden die system heten naar system_old. dus hernoem system naar system_old, hernoem system.log naar system_old.log etc.
6. Ga naar de C:\Windows\repair map. Zoek daarin/daaronder het bestand system. Kopieer die naar de C:\Windows\System32\config map.
7. Herstart de pc op de normale manier.

Het zou kunnen zijn dat je daarna in Apparaatbeheer nog apparaten tegenkomt zonder (startende) driver. Update of installeer dan de juiste drivers.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan