Windows (XP) kan programmabestanden niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

broeretoren

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
ik heb een windows XP machine (een HP), vrijwel alle programma's (behalve IE) kan ik niet meer starten, krijg dan melding dat windows het startbestand niet kan vinden, terwijl ik via verkenner kan zien dat die startbestanden er wel staan.
Maakt niet uit of ik probeer te starten via Start, Programma's of via icoontjes op buroblad. De enige die wel reageert is dus Internet Explorer.

heb al geprobeerd met de HP recovery CD maar dat helpt nog niet.

ook in config.scherm kan ik niks starten, hij meldt dan dat de rundll32.exe ontbreekt.

rechtsonderin staat trouwens wel het icoontje voor windows update, die aangeeft dat ie bezig zou zijn met downloaden (maar blijft staan op 0%), ik weet niet zeker of win XP SP II is gedownload en geinstalleerd. Dit wilde ik nagaan in config.scherm, software maar ook dat kan ik dus niet opstarten.

iemand een goeie tip?? bvd dank

Laatst bewerkt:
Heb je met de recovery CD de hele procedure doorlopen? Dus alles opnieuw laten instaleren?

opgelost!

Nee had ik niet, bleek dat ik de verkeerde CD gebruikte voor een verkeerde versie. Nu juiste versie gebruikt en PC maar weer helemaal opnieuw ingericht. Wel veel werk en eigelijk vreemd dat windows die programma's opeens niet meer kan starten.
Maar goed, hij kan nu weer goed gebruikt worden en daar gaat het om.

dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan