Windows XP kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

junovansommeren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
Hoi helpmij ,
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag.
Ik heb een Windows Xp proffesional en als ik hem opstart krijg ik dat windows laad balkje en dan krijg ik zwart beeld en dan kan je alleen met je muis bewegen verder niks.
je kan hem gewoon de heledag aanlaten.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Kan je wel in veilige modus opstarten?
Ff op F8 trommelen voordat het windowslogo verschijnt.

Via F8 opstarten naar het geavanceerde opstartmenu en daar voor laatste configuratie die werkt eerst proberen, wil dat niet, naar veilige modus en de logboeken nazien waar het probleem zit, start, uitvoeren en eventvwr.msc gebruiken.

Hoi junovansommeren!

volgens mij zal het niet aan je MBR liggen, aangezien hij tot aan het laadschermpje van windows gaat.. Misschien kun je eens proberen om op te starten in "Last known good configuration"? Of in veilige modus?

Weet niet of dit veel helpt, maar het is alvast iets wat je kan proberen, wie weet kom je er al verder mee ;)

Hoi dankje voor de reacties maar veilige modus en die dingen werken allemaal niet ik heb avira rescue cd gedaan maar werkt wel maar als ik start avira rescue cd klik dan komt er error reading this en die dingen.

Ok, stop je Windows XP Installatie-CD erin, of leen er een, & start daarmee op.
Kies in het blauwe Optie-scherm voor de Herstel-Console, optie "R".
Kies in het zwarte scherm de Windows-installatie, meestal 1: C:\Windows.
Geef het Administrator Wachtwoord, meestal niet ingesteld, dus dan is een mep op Enter voldoende.

Typ:

map

Dat geeft een lijst met schijfletters, & voor elke schijfletter waarachter NTFS, FAT32 of FAT staat, typ:

chkdsk <schijfletter>: /p

(Dus bv. chkdsk c: /p) Uit laten razen, nooit onderbreken! Na voltooid, typ:

exit

Kijk of de computer normaal wil starten. Lijkt dat nog niet te werken, start opnieuw op vanaf de XP-CD, doe hetzelfde als hierboven, maar typ dan:

chkdsk <schijfletter>: /r

Dat kan lang duren, nooit onderbreken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan