Windows XP komt niet op gang

Status
Niet open voor verdere reacties.

whbakker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Beste forumleden,

---Eerst dacht ik dat het aan de videokaart lag: bij opstarten van mijn WXP-machine kwam geen beeld, wél een foutmelding op de monitor, die daarna in stand-by ging staan.
---Daarna viel het me op, dat de gebruikelijke hoorbare schijfactiviteit tijdens het opstarten al snel stopte en dat de gebruikelijke "piep"niet kwam.
---Toen bleek ook het lampje van mijn muis niet te branden en ook het aan/uit -lampje voor de "Num Lock"-schakeling op het toetsenbord werkte niet.
+++De voeding werkt volgens mij wél, gezien het gebruikelijke geluidsniveau en de signaleringen op de kast van de desktop branden zoals gebruikelijk.

Vraag: wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Vast dank voor iedere reactie,

Wim.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Druk tijdens het opstarten van windows op de functietoets F8 en kijk of hij wél opstart in de veilige modus.

Hoi,

Druk tijdens het opstarten van windows op de functietoets F8 en kijk of hij wél opstart in de veilige modus.

Hallo Thieu, helaas... hij doet niks. Het is net of het toetsenbord ook geen spanning krijgt :-( .

Hoi,

Als je een beetje verstand hebt van de 'inhoud' van een pc .....

- haal de stroom van je pc en de kabels van alle externe apparaten (printer, monitor etc.) los.
- leg 'm op z'n kant en schroef de zijkant los.
- verwijder de 'knoop'-batterij van het moederbord (kijk goed hoe hij erin zit) en plaats deze weer.
- zijkant er weer op en alleen de 'noodzakelijke apparaten' aansluiten: toetsenbord, muis en monitor.

..... en nu?

Ik vreesde al zoiets. Ik zal het deze week gaan proberen. Gelukkig ben ik niet van de machine met problemen afhankelijk ;-) !
In elk geval tot zover weer bedankt!
Wim.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan