Windows XP laden ontzettend traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stacom System

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
5
Goedemorgen allemaal,

Ik had eigenlijk een probleempje met een Packard bell laptop.
Als ik de laptop opstart dan is die binnen een minuut bij het Xp welkom scherm, maar daarna duurt het zeker 2 minuten voordat de bureabladpictogramman zijn geladen en je daadwerkelijk aan de slag kunt.

Om dit probleem op te lossen heb ik de volgende handelingen gedaan:

- Meer werkgeheugen geplaats van 512MB naar 1GB;
- Opstartlijst in msconfig helemaal leeggehaald;
- Bootvis de pc laten optimalizeren.

Ik hoop dat jullie hier nog een goede aanvulling op hebben.
alvast bedankt.
 
heb je al gekeken wat hij allemaal opstart??
dit kan je zien bij uitvoren/tik in msconfig enter en dan bij opstarten
 
Bedankt voor je reactie.
Ja daar heb ik naar gekeken zal het hieronder neerzetten, want me bijlage was wat te groot :p

-AGRSMMSG
-Apoint
-Ati2mdxx
-atiptaxx
-ctmon
-dd
-necmfk
-ZLH
-npc_tray
-qttask
-SMTray
-realsched
-Gigaset Wlan adapter

Zo te zien niet echt bestanden die problemen zouden moeten opleveren als je ze uitschakeld.
 
Hallo Stacom System,

Download Autoruns naar je bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op het gedownloade ZIP-bestand, kies voor "Alles uitpakken" en volg verder de stappen op het scherm.
  • Open de map die zojuist uitgepakt is.
  • Dubbelklik op autoruns.exe
  • Kies voor "Agree".
  • Wacht totdat het programma klaar is met scannen. Er komt dan linksonder in het venster "Ready" te staan.
  • Ga daarna naar File > Save
  • Kies bij "Opslaan als type:" voor "Text (*.txt)".
  • Sla het bestand op je bureaublad op.
  • Voeg het bestand als bijlage aan je volgende bericht toe.

Let op: Ga zelf niet in de wilde weg zaken uitvinken in Autoruns. Dit kan namelijk ernstige problemen veroorzaken. :)
 
Dit verschijnsel kan verschillende oorzaken hebben:
1- hardware die niet goed functioneert of waarvan de driver niet goed is.
Ga eens naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem-Hardware-Apparaatbeheer en kijk of daar apparaten zijn met een geel of rode aanduiding. Als dat zo is dan weet je welk apparaat er iets mis mee is. Installeer daar een nieuwe driver voor. Als dat het probleem niet oplost schakel dan het betreffende apparaat uit en herstart en kijk of Windows dan wel snel opstart. Als dat zo is, dan is het betreffende apparaat fysiek kapot.

2-Kijk of de Windows logfiles een boodschap geven.
Ga naar Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeembeheer-Logboeken en raad pleeg de daar aangegeven logboeken.

3- het kan ook een virus kwestie zijn.
Dat kan in twee vormen:
a- het AV-pakket zelf zorgt voor een grote vertraging. Norton AV is daar berucht om.
Om dat te proberen schakel dan het AV-pakket uit en herstart en kijk of het nu sneller gaat. NB! niet gaan internetten of mailen met een uitgeschakeld AV-pakket!
b-De PC heeft een virus te pakken.
Voer een volledige scan uit met bijv. het gratis pakket A-Squared free http://www.emsisoft.nl/asquaredfree/index.htm en kijk wat daar uitkomt.

Wat het ook nog kan zijn is een toepassing die bij het starten van Windows eerst contact wil maken met bepaalde websites. Een voorbeeld daarvan is Live messenger en Skype. Schakel de optie uit dat ze automatisch moeten starten met de start van Windows en kijk wat er gebeurt.
Goed, probeer deze drie opties maar eens uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan