windows xp loopt in het begin vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsco19

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2010
hallo,

als ik mijn computer opstart dan loopt hij vast bij het zwarte scherm waar je alle info ziet, van je bios, geheugen enzo.
ik krijg alle info tot aan mijn ram geheugen. dan loopt hij vast.
een enkele keer wil hij opstarten na de 10de keer.

als je nog meer info nodig heb zoals de specs (kan ze nu niet posten) moet je dat maar vragen.

groetjes thijsco19.

Bios

Probeer in de BIOS-setup te komen (met F2, Esc, Del etc.) en probeer de instellingen te resetten, misschien dat het dan wel wil.

Suc6 :thumb:

Groetjes,

Pity123

allereerst bedankt voor je snelle ractie.

ik heb dat al eens geprobeerd zonder resultaat, ik zal het weer eens porberen.
is er een kans dat ik windows opnieuw erop moet zetten?? ik heb dat liever niet, omdat ik dan alle games/films opnieuw moet downloaden en dat dan telang duurt. dus ik hoop dat er een oplossing is zonder dat ik xp opnieuw erop moet zette.

alvast bedankt iedereen.
thijsco19

Bios resetten zal waarschijnlijk je oplossing zijn.
Kast open, zoek een knoopcelbatterij (CR2032) eruithalen, 5 minuten zo laten.
Daarna uiteraard er weer in en met een beetje geluk...
Daarna wel de tijd in je bios opnieuw instellen.

Helaas

Nou, als dat niet wil, ben ik bang dat je Windows wel opnieuw moet installeren.

Hoi !

Als je PC vast loopt bij/na de geheugencontrole is mogelijk 1 van je geheugen-module's defect.

Dus eerst je geheugen controleren d.m.v. memtest: http://www.memtest86.com/

Greetz,

Harry.

ik kan niet zo goed engels dus kan je misschien uitleggen hoe dat werkt?
en heb je daarbij de computer nodig?

ik zal zelf te denken dat hij er niet goed in zat dus daar had ik al naar gekeken maar dat was goed.

groetjes thijsco19

Hoi !

http://www.memtest86.com/ Hier het .ISO-bestand downloaden (op 'n andere PC), als .ISO branden en de probleem-PC daarvan opstarten.

(Google vertaald de pagina desgewenst in het NL.)

Een aantal uren laten draaien, zie je foutmeldingen 1 module verwijderen, opnieuw proberen etc.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Sorry hoor, ik geloof je graag, maar ik werk 8 jaar met @memtest86 en heb dus nooit 'n andere geprobeerd !

Ik zal deze een dezer dagen even testen,

Greetz,

Harry.

bedankt, ik zal binnen kort het even proberen. ben nu met andere dinge bezig dus dat lukt niet.

o en in die NL handleiding staat: Indien de CD niet automatish start, pas dan in je BIOS de boot sequence aan, maar als ik niet in het bios kan komen hoe moet dat dan?

en als het dus aan het geheugen ligt kan ik er dan gewoon simpel er een nieuwe (een goede die past uiteraard) in doen??

groetjes thijsco19

P.S. kan ik het eigenlijk niet beter naar een service bedrijf brengen of is dat te duur of heeft niemand daar ervaring mee??

Laatst bewerkt:
memtest heeft geen zin, je moet nl eerst langs de POST komen, waar de TS niet langs komt, dus dat heeft geen zin. probeer een RAM-reepje eruit te halen en kijken of ie opstarten. Anders is de geheugencontroller kapot, dan is het nieuw moederbord en waarschijnlijk ook nieuwe windows, zorg in de toekomst voor backups, je kan de HDD even in een andere computer hangen en dan alle bestanden eraf halen, dat is ook nog mogelijk,

allereerst bedankt voor alle reacties.

per toeveel had ik de pc aanlaten staan en toen ik weer boven kwam was hij opgestart, het blijkt nu dus dat hij in het begin vast loopt en dan na een tijdje weer verder gaat.
op zich heb ik hier geen probleemen mee maar het zou fijn zijn als hij meteen goed opstarte.
ik hoop dat ik jullie weer veder heb geholpen.

groetjes thijsco19

ga ik binnenkort ook wel doen.

ik ging weer ac2 spelen, en het beeld schokt, kan het dan zijn dat een ram kaartje kapot is? en een ander spel deed het wel (CoD MW2).
als het goed is (uit mijn hoofd) zitten er 2 2gb ram kaartjes in.

EDIT.
kan je die memtest ook doen als hij aan staat???

Laatst bewerkt:
Het kan ook de video kaart zijn.
Want als het beeldschokkerig is, ligt het meestal aan de video kaart.

sorry ik bedoelde 'sloom', hij loopt de helft minder snel ofzo en alles reageert langzamer maar het menu doet het wel goed.
het is zeker niet mijn video kaart.
er zitten 2x 1gb ram kaartjes in.

EDIT.
ik zal denk ik van het weekend even die memtest doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan