Windows XP loopt vast als je hem niet gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemboem

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Hoi,

ik heb een probleem met windows XP SP2. Als ik de PC ff niet gebruik en schermbeveiliging springt aan zeg maar (weet niet of het daardoor komt of niet overigens) en ik kom na een tijdje terug achter m'n PC "hangt" hij... hij reageert niet meer, enige wat ik nog kan doen is opnieuw opstarten...

ik heb Windows XP twee dagen geleden schoon geinstalleerd en heb nu alweer de problemen... de programma's die op dat moment draaien:
- Windows Live Messenger
- ESET NOD32 AntiVirus
- Newsleecher
- FTD v 3.7.3

voor de rest niet veel andere progjes. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

als ik hem normaal gebruik zeg maar geen enkel probleem... (vb films kijken, gewoon normaal werk, gamen volgens mij ook nog wel al doe ik dat niet al te vaak). Het probleem komt volgens mij alleen voor als ik de PC een tijdje niet "bestuur" en dan terugkom, maar ook weer niet altijd

het is niet zo als ik hem zwaar belast (en ben bezig) dat hij dan vastloopt (repareer wel eens bestanden uit nieuwsgroepen met quickpar wat soms een uur duurt en dat is geen probleem).

Overigens systeem is:
Athlon XP 2500+
Asus A7N8X-X
256MB + 512MB Geheugen
ATI Radeon 9600 Pro

heb de PC onlangs schoongemaakt ivm wat koelproblemen...

Laatst bewerkt:
Wat gebeurt er als je de schermbeveiliging uit zet (op geen dus)?

Hoe heb je energiebeheer staan? Stel daar eens in dat alles "aan" blijft en kijk wat er gebeurt.

Wat gebeurt er als je de schermbeveiliging uit zet (op geen dus)?

Hoe heb je energiebeheer staan? Stel daar eens in dat alles "aan" blijft en kijk wat er gebeurt.

schermbeveiliging en energiebesparing staan uit...
in config van energie staat het op "thuis/kantoor" ingesteld... enige optie die aanstaat is dat als ik de aankop indruk de PC afsluit, heb die van de slaapstand nu ook uitgezet (is enige verandering)

ik zit nu net iets te bedenken eigenlijk... ik heb onlangs mijn toetsenbord en "losse" USB kabel (welke ik gebruik o.a. voor PSP) verwisseld omdat de oude "losse" aansluiting niet helemaal OK was... nu zit dus mijn toetsenbord op die aansluiting, weet iemand of DAT het probleem kan zijn?? dat het toetsenbord niet helemaal lekker verbonden is met PC en dat zorgt voor het hangen? of kan dat eigenlijk niet

Laatst bewerkt:
Zou volgens mij kunnen. Zet je toetsenbord weer eens terug naar de goede aansluiting om het te proberen.

Kijk in je bios instellingen eens naar de slaapstand, en dan met name de harddisken.
Kan ook zijn dat de boel daardoor vastloopt.
Zet dat eens op disable.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan