windows XP loopt vast direct na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

raprapidorap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2008
Mijn Windows XP desktop start normaal op. Bij het uitvoeren van iedere willekeurige bewerking (een mapje, ctrl-alt-delete, IE, antivirusscan, etc) loopt hij direct vast.

Wat zou het probleem kunnen zijn?
Zou ik een virus hebben?
Is dit waarschijnlijker een software of een hardware probleem?

Adviezen en/of tips alstublieft.

XP Loopt vast..

Heb je al eens in safemode proberen op te starten, en dan via systeemherstel naar een vorige configuratie gaan?

Ik heb hetzelfde probleem.

Soms wil XP opstarten tot het welkomstscherm, maar soms komt ie niet eens zover.

In de veilige modus zonder netwerkmogelijkheden e.d. kom ik wel bij alle bestanden.

Ik heb al gepoogd te defragmenteren (is gelukt) en systeem herstel. Dit lukt ook, maar bij opnieuw opstarten hetzelfde probleem.

Wat zal het kunnen zijn en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt.

Groeten,
Marcel.

Blauw scherm

Je kan ook booten met een logbestand. Als hij vastloopt, kan je daarna in safemode opstarten en de bootlog bekijken.
Daar zie je waar hij op vastgelopen is.
Bij XP kan het zijn dat je nieuwe hardware hebt geinstalleerd en er is dan een conflict in de interupts in de hardware.
Let op kan zijn dat je daar geen foutmelding van krijgt als het systeem er gelijk door crashed ... want het kan dan een logmelding meer maken.

In safe mode kan je toch al een kijkje gaan nemen in apperaatbeheer.

Je kan ook booten met een logbestand. Als hij vastloopt, kan je daarna in safemode opstarten en de bootlog bekijken.
Daar zie je waar hij op vastgelopen is.
Bij XP kan het zijn dat je nieuwe hardware hebt geinstalleerd en er is dan een conflict in de interupts in de hardware.
Let op kan zijn dat je daar geen foutmelding van krijgt als het systeem er gelijk door crashed ... want het kan dan een logmelding meer maken.

In safe mode kan je toch al een kijkje gaan nemen in apperaatbeheer.

Edit: Ik heb opnieuw de installatie van Windows uitgevoerd. Alles werkt weer! Evengoed bedankt voor alles!!

Laatst bewerkt:
hoe gaat dat booten met logbestanden precies in zijn werking?

weer bedankt!

Opstarten met F8 of CTRL toets zodat je in safemode menu komt.
Daar hej je de optie om een logbestand aan te maken

Het probleem blijft aanhouden.

Direct na opstraten loopt hij nog steeds vast, kan daardoor niks doen. Zelfs taakbeheer of een simpele backup lukt niet. Na herinstallatie komt het probleem na een weekje terug.

Ook de installatie van een tweede besturingssysteem zoals Ubuntu komen soortgelijke problemen terug.

Stel dat het dus niet Windows is maar een hardware probleem. Misschien is het de HD, misschien het RAM??? Welke procedure zal ik volgen om erachter te komen of het probleem in de hardware ligt???

Is hier een methode voor ofzo?

Raar als je dan Windows hebt geinstalleerd dat hij het een week doet....

Dan ligt het toch aan software die je erop zet hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan