Windows Xp loopt vast gaat traag en doet soms plots niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasvanaquino

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hallo iedereen,
Een paar weken geleden kreeg ik een foutmelding tijdens het surfen : als dit de eerste keer is dat je dit bericht ziet sluit de computer dan af .....
Nadien deed hij zeer vreemd. Hij loopt zeer traag en doet soms pas zijn ding na een half uur wachten. Ook loopt hij bij het opstarten soms vast en zelfs bij het afsluiten. Bij het opstarten krijg ik alleen het bureaublad te zien zonder startbalk en pictogrammen. Ik heb de computer al op virussen gescand maar dit gaf geen resultaat. De laatste keer liep dit ook vast.
Kann iemand mij helpen.
MVG Aquino

Laatst bewerkt door een moderator:
Thomas hoe oud is het beestje. Ik denk dat je steeds meer probleenpjes krijgt met je XP. Vervuiling, videokaart, voeding, hitte enz enz . Ik kan het zo niet bepalen, maar iets is er duidelijk niet goed.
Hier een van de (on) mogelijkheden tijdens het surfen.
http://www.computeridee.nl/faqman/software/beveiliging/vastloper-tijdens-surfen

Ook meerdere virusscanners kunnen problemen geven, maar ik neem aan dat je er maar een hebt draaien..

Dat weet ik niet zo goed de pc zelf is niet zo heel oud maar wel van iemand gekregen. Het is ook niet mijn pc maar die we thuis beneden op 1 punt hebben staan. De vriendin van mijn vader heeft die gekregen van haar zoon.

Normaal gezien heb ik er inderdaad maar 1 op draaien. Zou een mogelijke olossing kunnen zijn alles eens goed proper maken?

Ach, probeer eens Configuratiescherm -> Automatisch updates ..... Of het is een defect geheugen. Maar ik acht het niet onmogelijk dat je PC toch een onderhoud moet hebben.

Ok zal dat eens controleren en nakijken normaalgezien kan ik bij apperaatbeheer toch zien welke apperaten goed werken en welke niet?

Of als je de installatie nog hebt, eens opnieuw installeren?

Manama moeten die automatische updates aanstaan? Heb gekeken en er staat niets aangevinkt

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk gewoon is controleren of ik service pak 3 heb geinstallerd of is en dan installeren ?

Ok, dit moet even anders aangepakt worden:

Aanmelden als (een) Administrator.

Doe je originele Windows installatie-cd in de speler.
Start, Alle programma's, Bureau accessoires, Opdrachtprompt.
Typ: sfc /scannow (+ Enter uiteraard!)

De Opdrachtprompt kan je sluiten. Wacht tot het sfc-venster zichzelf sluit. CD verwijderen. Herstart.

Ga dan naar Start, Deze computer, RechterMuisKlik elke Hardeschijf & klik Eigenschappen, Extra, Schijfcontrole, bovenste hokje aanvinken, OK (Bij venster Schijfcontrole plannen: OK), herstarten. Schijfcontrole niet afbreken of onderbreken!

Ga dan weer naar Start, Alle programma's, Windows (of liever Microsoft) Update.
Als je de keuze krijgt om Microsoft Update te installeren, klik Nu installeren, Akkoord, etc...
Klik daarna in het updatescherm op Aangepast, selecteer ook alle gevonden updates onder onder Optioneel & Hardware, Updates installeren, Updates installeren. Na voltooid herstarten. Overnieuw, net zo vaak tot je alle updates hebt.
(Let op Akkoord-verklaring-vensters.)

Daarna je Java, Adobe Reader, Flash, etc... updaten.

Laatst bewerkt:
xp en vastlopen.... dat zijn we niet gewend...

scannen en repareren? en een performance boost uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan