Windows xp loopt vast tijdens het installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

yokovaski

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Berichten
22
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem: de windows xp installatie op een computer loopt bij mij telkens vast. Dit niet op een vast punt maar verschillende punten. De installatie loopt vooral vast tijdens het kopieren van bestanden. Dit is dus nog voor het opstarten. Één keer kwam de installatie tot de windows xp installatie scherm, dus na opnieuw opstarten.
Ik heb verschillende dingen al geprobeerd: Geheugen vervangen, harde schijf vervangen, andere windowss xp schijfjes, cd-rom/dvd-rom spelers vervangen en ide kabels vervangen. Niets van dit alles leverde resultaat op.

Edit: Ik boot met de cd-rom schijf, dus niet vanuit windows. Die staat er namelijk nog niet op..

Specificaties van de pc:
Asus p4pe-x
intel pentium 4 2.8 Ghz
Kingston 2x 512 mb/ andere kingston 1 Gb (1 latje)/ Kingston 512 mb (1 latje)/ Elixir 256 mb
WD 80 Gb (IDE. weet het type zo niet, maar kan op vraag even bekeken worden)
Ati radeon (agp oud type 4x gok ik, echt geen idee meer welk type)
Voor de liefhebber: IDE LG dvd speler
Rasurbo 435 W voeding
 
Laatst bewerkt:
Probeer het geheugen eens met alleen 2x512MB of alleen 1x 1GB
 
Helpt dat niet, dan de vraag, warom een nieuwe installtie? Wat was er aan de hand?

Vastlopen tijdens inlezen: Clean de lens eens met een wattenstaafje met cdcleanervloeistof bijv.
 
Het probleem is niet het geheugen, ik heb 2x 512mb geprobeerd, daarna een ervan, daarna een ander latje van 256 mb en daarna nog 1 Gb latje. Dit staat bij de specificaties (misschien niet zo duidelijk).
Ik heb zoals eerder gezegd verschillende dvd spelers gebruikt. Ik weet zeker dat de huidige werkt, die komt namelijk uit een andere computer van mij. Bij deze computer heb ik windows er 3 dagen geleden op geïnstalleerd (windows 7). Vandaar dat het zeker is dat die werkt. Ik installeer een nieuwe windows omdat het moederbord van de betreffende computer recent gekocht heb via marktplaats. Ik ben dus alle opties even aan het door lopen voordat ik ga zeggen het ligt aan het moederbord.
Ik gebruik trouwens wel allemaal gebrande versies van windows. (wel legaal) Heb de iso eerst op een cd gebrand met imgburn. Daarna een dvd met hetzelfde programma en daarna weer een dvd met poweriso.
 
Het moederbord heeft geen s-ata aansluitingen, dus die staat zeer waarschijnlijk wel op ide
 
Xp installeren via usb stick? Dat moet je me eerst dan even uitleggen... Ik meende dat Vista de eerste windows was die via usb geïnstalleerd kon worden.
 
Ik heb gedaan wat je zei. Ik heb nu een windows xp usb stick, maar hoe boot ik daar van af? Ik krijg de usb maar niet te zien in de bios zelf en kan het dus niet selecteren als sector waar die van moet booten.
Ik heb het gisteren ook nog geprobeerd met windows vista. Bestanden kopieren ging erg snel, ongeveer een halve seconde. Maar hij bleef daarna hangen bij 10%. De tweede keer dat ik het probeerde bleef ie hangen bij 7%.

edit: ik heb windows vista per originele cd-rom geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg nu nog veel vreemdere problemen. Ik heb vanavond nog weer eens met een andere harde schijf geprobeerd windows vista te installeren (sorry dat ik op het moment in een windows xp topic post..). In eerste instantie leek het goed te gaan totdat het uitpakken van bestanden vast liep bij 17%. Hierna probeerde ik het nog eens met een ander ram kaartje. Dit liep de laatste 2 keer nog raarder af. De computer sloot in eens af tijdens het balkje van windows is loading files. Net alsof ik de stekker eruit trok, maar hier bleef wel overal stroom op staan. Na wat zoeken op internet kwam ik topics tegen waar men uiteindelijk op een defect moederbord uit kwam. Heeft iemand nog ideeën?
 
Ik heb het probleem zeer waarschijnlijk gevonden. Ik heb de processor nog niet eerder van dit moederbord afgehaald en schrok een beetje van wat ik zag. Er waren twee plekken zichtbaar waar grijze koelpasta gemorst was. Grijze koelpasta is over het algemeen metaalhoudend. Er zat ook nog koelpasta aan een stuk of 5-6 pinnen welke op die manier contact konden maken. Het is dus zeer waarschijnlijk dat er kortsluiting ontstaat elke keer wanneer ik aan het installeren ben. Nu is de grote vraag of het moederbord/cpu ook naar de knoppen is...? Ik heb de cpu schoongemaakt maar heb nog geen idee hoe ik de voet het moederbord schoon moet maken.. ik denk dat er daar ook nog wat mis is gezien de installatie nu wel verder komt dan eerst maar nog steeds vast loopt.
Reacties zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost!! Wel jammer van de weinige reacties, maar de mensen die gereageerd hebben: bedankt! Het lag aan de processor, er is waarschijnlijk kortsluiting ontstaan (Zoals ik eerder al dacht). Het verwisselen van de processor loste alle problemen op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan