Windows XP loopt vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hoi,
Ik heb heel lang niet meer last van vastlopen,
Tot vandaag!

Ik wil graag een diep onderzoek in windows om te kijken wat er mis is waardoor hij telkens vastloopt.

Zouden jullie me willen helpen zodat ik de oorzaak van het vastlopen kan weten.

Pc:

Medion MD8080
CPU: Intel Pentium 4 CPU 3.00Ghz.
Kloksnelheid: 2.99Ghz (Dit staat in XP bij algemeen hoort dit niet 3.00Ghz te zijn??

Alvast bedankt!

Begin eens met kijken in de logboeken (eventvwr.msc) welke applicatie er vastloopt.
Ook moet je jezelf afvragen of het vastlopen willekeurig is of dat als je een bepaald programma opstart.
Kijk ook eens bij msconfig>opstarten of daar geen onnodige programma's in de lijst staan.
Je moet jezelf ook afvragen wat er vandaag anders is, nieuwe software geïnstalleerd of programma's ge-update enz.

Laatst bewerkt:
Hoe open ik die logboeken en hoe kan ik zien wat er vastloopt??

En ik heb verder niks gewijzigd, het gebeurde toen ik even op internet zat.

En ik heb verder niks gewijzigd, het gebeurde toen ik even op internet zat
Had je dat maar meteen in je openingspost erbij gezet.
Dan scan eens met Mbam (link in m'n handtekening).

Ik heb het geprobeerd, geen virussen, niks gevonden,
Heb ook CCleaner gedaan , levert niks op,

Uiteindelijk XP opnieuw geinstalleerd, drivers geinstalleerd, even later loopt hij weer vast!!
Hoe kan dat nu?

Wat bedoel je met vastlopen, een freeze?
En wat zie je of gebeurt er verder?

Een memtest zou kunnen.
http://www.memtest.org/#downiso

Indien mogelijk een andere videokaart proberen, zit daar een ventilator op en draait die wel, zijn alle koelblokken en ventilatoren stofvrij?

Nu gebeurde er iets heel raars,
Ik startte XP op, en toen kwam er in een keer in beeld: Uw Proccesor komt niet overeen met uw Bios!??
En daarna een vlugge Restart, (Beeld zwart , binnen een seconde ging hij restarten,)
Toen kwam er voor de XP start te staan:

Er is iets beschadigd in Systeem32??

Trouwens, soms loopt de PC ook in de BIOS vast!!!!

Vervang de CMOS-batterij (CR2032) eens, die zal wel bijna op/leeg of lek zijn. Vandaar wss de meldingen omdat de oude instellingen van het Bios niet vastgehouden worden.
Daarna moet je wss wel het Bios opnieuw instellen.
Heb het vermoeden dat daar de mogelijke oorzaak zou kunnen liggen, maar het zou zomaar een andere kunnen zijn. :o

Laatst bewerkt:
Voor de zekerheid via F8 opstarten en kiezen dat de computer niet opnieuw moet opstarten bij een fout o.i.d., rebooten en de foutcode met het eventuele sys bestand hier neer pennen of mee googlen.
Na de batterijwissel uiteraard.
De elko's op het moederbord ook even controleren op lekkage of flink bol staan, je zit er toch bij te frunniken met het batterijtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan