Windows XP media center

Status
Niet open voor verdere reacties.

Godert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Ik ben doof en moeilijk taal!

Ik zal mij best doen!

Ik wil graag windows XP media center kopen! Maar ik wil eerst informatie weten!

Ik wil weten, kunt Windows XP media center de nederlands film met ondertitel (teletekst 888) opnemen?
Omdat ik ben doof en ik kijk altijd TV met ondertitel 888 kijken.

Daarom vraag ik of het kan film met ondertitel 888 opnemen?

Wie weet?

G. H.

doof en media center

Beste G.H.

ik heb een en ander voor je getest, en media center blijkt alle teletekst op te nemen, evenals de beelden en het geluid. Hiermee kun je achteraf (tijdens het kijken van een opname) kijken wat er op dat moment actueel was, wat de ondertiteling was, etc.

gewoon tijdens het afspelen op teletekst drukken, dan pagina 888 intoetsen en daar is de ondertiteling van de opname.

Mogelijk is wel de hardware van belang om dit te kunnen. ik heb de test gedaan met de Hauppauge 500MCE en de Hauppauge 150 MCE, afstandsbediening van microsoft en de software decoder van NVidia (PureDVD)

Kortom, het kan, ik denk zelfs dat de MCE de perfecte oplossing is voor mensen die doof zijn. Mogelijk de eerste video recorder die de ondertiteling van teletekst mee opneemt. Succes ermee!

WindowsXO media center

Heel bedank rtekeens.

Ik zal proberen! Ik ga volgende week proberen!

Ik was lang gewacht!

Godert

Graag gedaan, succes, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag

teletekst

Hallo,

Niet direct een antwoord op je vraag. Maar met windows vista de opvolger van windows xp kun je in het mediacenter teletekst bekijken. Net als op tv. Even rechtsklikken en dan teletekst aanklikken.

André

teletekst

Dank u wel Zijlstra!

Ik zal proberen!

Ik vind het wel ingewikkeld!

Godert

TV-opname met teletekst branden op DVD?

Beste forumleden,

Vanwege de zware slechthorendheid van mijn zoon heb ik een PC met Vista Ultimate aangeschaft om via Media Center TV met teletekst op te kunnen nemen. Dat lukt perfect!

Bij het terugkijken op de PC is de ondertiteling aanwezig, dus het wordt ook vastgelegd.
Maar bij het branden van een Video-DVD (met de ingebouwde Media Center brander) is de ondertiteling niet zichtbaar. Ook bij het afspelen op de DVD-speler (bij de TV) is geen ondertiteling zichtbaar. Teletekst aanzetten (888) werkt noch bij de PC noch bij de TV.

Doe ik iets fout of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Paul

Beste forumleden,

Vanwege de zware slechthorendheid van mijn zoon heb ik een PC met Vista Ultimate aangeschaft om via Media Center TV met teletekst op te kunnen nemen. Dat lukt perfect!

Bij het terugkijken op de PC is de ondertiteling aanwezig, dus het wordt ook vastgelegd.
Maar bij het branden van een Video-DVD (met de ingebouwde Media Center brander) is de ondertiteling niet zichtbaar. Ook bij het afspelen op de DVD-speler (bij de TV) is geen ondertiteling zichtbaar. Teletekst aanzetten (888) werkt noch bij de PC noch bij de TV.

Doe ik iets fout of weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Paul

Nee, je doet niks fout, alleen is die een functie die enkel in de opname zelf zit. (in de dvr-ms file) en alleen als je dit bestand met een media center afspeelt. (een gewone dvd speler kan geen ondertiteling verwerken)
bij het branden als video dvd wordt er een heel ander bestand van gemaakt en worden enkel beeld en geluid meenomen. (net als bij een conversie naar bijvoorbeeld Divx)

Er is inmiddels een programma wat de ondertitels wel kan halen uit teletekst, Uitleg en downloads zijn te vinden op :

http://www.extrabuttons.net

heb inhoudelijk niet bekeken wat dit is en hoe dit werkt, dus hopelijk kunnen zij je daar verder helpen.

wat een alternatief is om de gebrande bestanden van de media center, als dvr-ms op een dvd schijf te branden, dan kan media center dit wel altijd gebruiken.

Nee, je doet niks fout, alleen is die een functie die enkel in de opname zelf zit. (in de dvr-ms file) en alleen als je dit bestand met een media center afspeelt. (een gewone dvd speler kan geen ondertiteling verwerken)
bij het branden als video dvd wordt er een heel ander bestand van gemaakt en worden enkel beeld en geluid meenomen. (net als bij een conversie naar bijvoorbeeld Divx)

Er is inmiddels een programma wat de ondertitels wel kan halen uit teletekst, Uitleg en downloads zijn te vinden op :

http://www.extrabuttons.net

heb inhoudelijk niet bekeken wat dit is en hoe dit werkt, dus hopelijk kunnen zij je daar verder helpen.

wat een alternatief is om de gebrande bestanden van de media center, als dvr-ms op een dvd schijf te branden, dan kan media center dit wel altijd gebruiken.

Bedankt voor je snelle reactie!

Inmiddels de site bekeken en hoewel ik geen computer-analfabeet ben, denk ik dat zoonlief voorlopig maar voor de PC de opnames moet bekijken :rolleyes:. Mogelijk is een media-extender (rond de € 300,= :shocked:) de beste oplossing.

Bedankt voor je snelle reactie!

Inmiddels de site bekeken en hoewel ik geen computer-analfabeet ben, denk ik dat zoonlief voorlopig maar voor de PC de opnames moet bekijken :rolleyes:. Mogelijk is een media-extender (rond de € 300,= :shocked:) de beste oplossing.

ik zou ipv een extender een Xbox 360 kopen, de core is al voldoende en is leverbaar vanaf 279,-. het voordeel is dat dit tevens spelcomputer is, maar ook als extender voor vista werkt (is nog geen andere stabiele extender op de markt.)

XP media= XP professional?

Ik heb eens gezocht naar laptop's.. Maar bj de informatie stond er - Operating system: MICROSOFT XP MEDIA CENTER EDITION-
Zo ben ik eens gaan rond vragen en er werd mij vertelt dat het eigenlijk is om films en dergelijke te bekijke .. Maar is het dan ook mogelijk om die laptop voor normaal gebruik ? of is het echt de bedoeling geweest dat die laptop zogoed als enkel voor tv enzo is gemaakt ??....

Denn

Ik heb eens gezocht naar laptop's.. Maar bj de informatie stond er - Operating system: MICROSOFT XP MEDIA CENTER EDITION-
Zo ben ik eens gaan rond vragen en er werd mij vertelt dat het eigenlijk is om films en dergelijke te bekijke .. Maar is het dan ook mogelijk om die laptop voor normaal gebruik ? of is het echt de bedoeling geweest dat die laptop zogoed als enkel voor tv enzo is gemaakt ??....

Denn

Ja dat gaat perfect, maar in een media center edition zitten al programma's die al perfect met allerhande media overweg kan.
En als je in een pcwinkel een pc of laptop gaat halen kan je steeds een verkoper erbij roepen en je noden zeggen en dan zal hij de beste pc/laptop adviseren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan