Windows xp MET DISKETTE????

Status
Niet open voor verdere reacties.

plikmo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Hallo ik heb windows xp op mijn computer
maar zelf heb ik geen diskette station meer
maar toch wil ik mijn computer helemaal opnieuw opstarten
en alles moet eraf
hoe moet ik dat nu doen????:( :(
Alvast bedankt

Welkom op Helpmij.:)

Als het goed is kan je met de WinXP cd-rom, de computer laten opstarten.
Zo kan je ook de installatie laten beginnen.

Als de computer niet wil opstarten, vanaf de cd-rom, dan zal je in het Bios de opstart volgorde moeten wijzigen.

Tevens krijg je tijdens de installatie de mogelijkheid om te formatteren (alles moet eraf zeg je:) )

Ik heb je vraag in het andere topic gelezen.

In het Bios kun je meestal komen door net na het aanzetten van de pc een paar keer op de "del" knop te drukken. (Merk pc's hebben daar een andere toets voor, dus als je die hebt horen we het wel)

Daarna zoek je iets wat lijkt op BOOT SEQUENCE (is ook bij ieder Bios anders)

In het scherm staat aangegeven hoe je de volgorde moet veranderen. Soms met het +teken, bij andere pc's weer anders.

okee

ik zal het proberen als het niet wil lukken dan stuur ik wel weer ff berichtje

Anders hier nog een uitleg van Dennis90

Als je je pc opstart dan krijg je een melding te zien op welke toetsen(combinaties) je moet drukken om naar het bios te kunnen gaan.

Het is ook afhankelijk van de pc die je hebt, hier wat voorbeelden:

Award : Del of Ctrl + Alt + ESC of Shift + Alt + S of F2
AMI : Del of F1
Phoenix : Del of Ctrl + Alt + ESC of Ctrl + Alt + s of F2

Andere combinaties Ctrl + Enter of Alt + Enter of Alt + F1 of F10
of Alt + Shift + F1 of Shift + Alt + Ins

Als je er eenmaal bent, dan moet je die optie zoiets als "Boot sequence" gaan nemen. Daar kun je je pc vanuit de cd-rom drive laten opstarten, maar anders die volgorde te nemen dat in elk geval ook vanuit de cd-rom drive wordt opgestart. Heb je eenmaal het bios gewijzigd, volg dan verder de aanwijzingen op het scherm. Wees hier heel erg voorzichtig mee.

Of misschien nog de gemakkelijkste manier:

Druk tijdens het opstarten op de spatie-balk totdat er een foutmelding komt. Je ziet dan eventueel ergens op het beeldscherm een melding staan die je vertelt hoe in het bios te kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan