Windows XP met Windows 7 dual boot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Ik heb XP en wil over enkele dagen Windows 7 er bij zetten om uit te proberen
met de optie dual boot.
Een blanco partitie voor Windows 7 heb ik al gereserveerd.

Als ik Windows 7 hierop installeer, heb ik dan gelijk de optie dualboot of moet ik hier iets
voor doen.
Mijn bios geeft die optie niet.

En als ik Windows 7 wil verwijderen kan ik dan die partitie gewoon formatteren?
Als ik dan in XP de bestanden Boot.BAK en BootSect.BAK verwijder, start XP dan weer gewoon op zonder DualBoot?.

Nee, zover ik weet heb je niet gelijk een dualboot als windows 7 er op zet. Dit kan je wel maken met easy bcd of vista boot pro (ja die laatste werkt ook prima). Dat is verder niet al te ingewikkeld. Die partitie moet je (is wel heel verstandig) wel formateren. Anders kunnen er dingen fout gaan. Het formateren kan je het makkelijkst doen in de wizard van windows 7. Dat wordt stap voor stap begeleidt dat stelt niet veel voor. Geef je partitie wel een naam. Bijvoorbeed ZEVEN of zoiets. In de wizard van windows 7 (en elke andere windows) worden de schijfletters meestal een beetje door elkaar gegooid. Hierdoor kan je het risico lopen dat je de verkeerde schijf formateerd. Dat moet je natuurlijk niet hebben. Let wel op dat je eerst alle drivers download voor je hardware. Dat is wel zo handig.

Windows XP met Windows 7 dual boot

Als je W7 installeert wordt er automatisch een dual-boot aangemaakt!

Als je windows zeven vanuit windows XP installeerd, krijg je dual boot. Terug gaan als het niet bevalt is relatief gemakkelijk, met fixmbr en fixboot vanaf de XP instalatie cd.
Ik heb het al gedaan, want kan met 7 mijn hoogst noodzakeleijk zaken niet draaien, mijn scanners bestaan niet voor 7.

Allen hartelijk bedankt voor jullie informatie.:thumb:
Je wordt dan gelijk geconfronteerd met het feit, dat je voor Windows 7 kennelijk
nieuwe hardware drivers moet hebben en dat bepaalde hardware niet werkt.

Vindt ik niet zo attent van Microsoft.

Hup ook nog naar de winkel voor b.v. een nieuwe scanner dat doe ik niet. dan hou ik het
gewoon bij XP.

Immers het is maar een OS, dat wel is waar dingen sneller schijn te doen, maar het gaat mij nu snel genoeg en ik heb geen haast.:)

Allen hartelijk bedankt voor jullie informatie.:thumb:
Je wordt dan gelijk geconfronteerd met het feit, dat je voor Windows 7 kennelijk
nieuwe hardware drivers moet hebben en dat bepaalde hardware niet werkt.

Vindt ik niet zo attent van Microsoft.

Hup ook nog naar de winkel voor b.v. een nieuwe scanner dat doe ik niet. dan hou ik het
gewoon bij XP.

Immers het is maar een OS, dat wel is waar dingen sneller schijn te doen, maar het gaat mij nu snel genoeg en ik heb geen haast.:)
Dus bij jou ook de scanner! Ben ik gelukkig niet de enige. Twee scanners, en alle twee "niks daar", denk dat ik ook de overstap niet maak.

Een vraagje;

Ik heb XP als hoofdsysteem en had Windows 7 al een tijdje lopen, works like a charm.
Nu Heb ik mijn XP terug moeten installeren met als gevolg dat de dual boot van Windows 7 weg is.
Aangezien Windows 7 niet met boot.ini werkt vraag ik me af hoe ik Windows 7 terug werkende krijg op mijn PC zonder deze terug te moeten installeren.
Windows XP is mijn C schijf en Windows 7 staat op mij E schijf, welke een andere HD is.
Alle hulp is welkom.

By the way, mijn Canon scanner werkt ook niet naar behoren en de printer oplossing voor mijn HP 1001 laserprinter is ook niet bepaalt wat het zijn moet.
Voor de rest vind ik 7 beter en sneller dan XP.

Ik zal zeker switchen.

Elders gelezen:

Windows 7 verwijderen

windows 7 is volledig weg door de partitie te wissen
MAAR dat bootmenu staat op de 1ste partitie (dus die van XP)
het menu wissen (vervangen door die van XP)

boot de windows xp cd
kies recovery console
login
dan de 2 volgende zaken uitvoeren
fixboot
fixmbr
zodat de boot vervangen wordt door die van XP
daarna exit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan