Windows XP niet kunnen installeren (computer herkent DVD-speler niet)

• Onderwerp starter Onderwerp starter D34F
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

D34F

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Hallo allemaal,

sinds twee weken geleden doet mijn PC raar.

Mijn computer is aangesloten op onze televisie (die heeft een PC-ingang) en daarom leek het mij handig om een draadloze toetsenbord en muis te kopen. Die sloot ik aan (de ontvanger op PS/2 ingang) en de muis deed het. Maar, zodra ik een toets indrukte stopte de muis en toetsenbord ermee. En vanaf toen werkte geen enkele muis en toetsenbord meer.

Ik had geen idee wat ik ermee moest, dus besloot naar een computerwinkel vlakbij te gaan, zodat zij hem zouden kunnen repareren. Een aantal dagen later werd ik gebelt met de volgende mededeling: Windows XP (SP2) is beschadigd, computer moet geformateerd worden + meer RAM geheugen. Totale prijs: 190 euro (!!!).

Ik dacht bij mijzelf, 190 euro voor dat? Dat kan ik zelf ook! Dus ik mijn hardeschijf meegenomen naar huis. Aangesloten op een andere computer, alles geformateerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd. Alles werkte op die PC.

Dus ik ging terug naar de computerwinkel, vroeg hun of ze alsnog die RAM geheugen erin wilde stoppen en vertrok. De volgende dag (vandaag) krijg ik te horen dat de computer het alsnog niet doet, omdat ik Windows XP heb geinstalleerd op een andere PC en dat hij daarom niet werkt op deze PC. Ik heb hier nogal wat vraagtekens, maargoed.

Ik heb mijn computer weer meegenomen, de hardeschijf erin gedaan en inderdaad; hij werkt niet. Windows start gewoon niet op (en bij die andere PC waarmee ik het heb geinstalleerd wel).

Daarom heb ik de hardeschijf weer in de PC gedaan waarop ik hem heb geinstalleerd, daarop weer geformateerd en ik hoopte dat ik nu gewoon de hardeschijf in de kapotte PC kon doen en daarop Windows XP kon installeren. Maar nu ziet de computer opeens de DVD-speler niet (dus ook de Windows XP installatie CD niet).

Conclusie: Mijn hardeschijf is helemaal leeg en ik wil graag Windows XP installeren, maar de computer herkent de DVD speler niet. Hoe kan ik nu alsnog Windows XP installeren.

Als er nog vragen of opmerkingen zijn, ik zie ze graag.

Alvast bedankt,

Peter

xp

hoezo kan je xp niet op die ( kappotte pc installeren) stop er nieuw ram in en probeer dat nog eens.

hoezo kan je xp niet op die ( kappotte pc installeren) stop er nieuw ram in en probeer dat nog eens.

Er zit al nieuwe ram in. Maar de computer ziet de DVD-brander/speler niet. Dus kan hij ook niet de Windows XP installatie CD lezen (we hebben alleen een dvd-brander/speler erin zitten). Hij staat gewoon niet bij dat lijstje in de BIOS van boot sequence.

raar

weet je heel zeker dat de dvdspeler niet beschadigd is of niet goed aangesloten is

weet je heel zeker dat de dvdspeler niet beschadigd is of niet goed aangesloten is

Dat weet ik niet zeker. Maar er was niks mis met de dvd-speler. Hij gaat ook gewoon nog open en dicht. Maar 100% zeker weet ik het niet.

als hij helemaal goed is staat hij in het bios he;)

Hehe, da's waar ;) Maar ik heb het idee dat er iets van de hardware kapot is gegaan. Want toen ik de PC vandaag ophaalde van die computerwinkel en hem open maakte, rook ik een klein beetje een brandlucht. Misschien is er iets doorgebrand.

LOL tja dan moet je kijken of het de DVD speler is misschien de dvd speler van je andere pc erin stoppen en kijken in je bios.

LOL tja dan moet je kijken of het de DVD speler is misschien de dvd speler van je andere pc erin stoppen en kijken in je bios.

Mja, ik denk dat ik dat maar is ga doen. Bedankt voor je hulp :)

En xp op een andere computer installeren en dan in een andere pc stoppen gaat echt niet werken.
Daar heeft de computer zaak volkomen gelijk in.
een brandlucht......
Kijk in je bios of er wel eens een cdrom staat....jaja ik weet het het is een dvd maar bij je harddisk en floppydrive zou ook een cdrom moeten staan.
Kijk eens of de kabels wel goed vast zitten zowel op je moederbordals aan de dvd speler.

Ik heb nog eens goed gekeken (en vergeleken met andere PC) en zag dat de DVD-speler niet was aangesloten. De hardeschijf en DVD-speler doen het nu. Ik ga nu dus proberen om Windows XP te installeren.

Bedankt voor jullie hulp!

Ik heb Windows XP kunnen installeren en alles werkt :) Thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan