Windows XP niet volledig geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenemans

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Hallo!
Vraag: Ik heb een officiële versie van Windows XP en elke keer als ik mijn pc reboot dan blijft de installatie hangen nadat het befaamde laadscherm met het logo van Windows XP is geweest; het beeld wordt zwart en daarna krijg ik een foutmelding: "Het systeem is niet volledig geïnstalleerd, voer Setup opnieuw uit." Ook is het systeem opeens verschrikkelijk traag terwijl ik een behoorlijk snel systeem heb. Dit krijg ik keer op keer terwijl ik een legitieme versie heb en de HD niet beschadigd is. Ook valt tijdens de installatie de muis uit, het kan niet aan de muis liggen want ik heb er verscheidene geprobeerd en die vielen ook allemaal uit. Ook de USB ingang heb ik getest want het is alleen bij de muis.
Herken je dit of heb je een oplossing? Laat dan een berichtje achter!

Dank!
~Koen

Verplaatst van overige software naar hier :)

IK zou dan gewoon eens scannen voor virussen, spyware( superantispyware)

probeer het anders ook eens te herstellen met de installatie-cd van xp. Of voer systeemherstel uit als je nog een punt hebt voordat je pc begon raar te doen

Ja, punt is wel dat Systeemherstel niet meer werkt en ik heb dus geen cd waar XP op staat. Het zit als het ware "ingeprogrammeerd" in de HD. Een extra update doen in Windows zelf kan dus niet aangezien ik daar niet eens kom! :(
Hebben jullie een idee?

je kan misschien zelf zo'n herstel-cd in windows aanmaken maar ik weet niet zeker of dat in xp kan en hoe het zou moeten...

hoe bedoel je dat je geen extra update kan installeren van windows?

is je windows niet volledig up to date door de automatische updates?

Ok, ik kom met die pc niet in Windows zelf..Niet in het bureablad en eerder ergens ook niet. Hij blijft hangen net na het laadscherm van Windows XP. Update uitvoeren kan alleen vanuit de desktop en zelfs daar kom ik niet. Ik heb godzijdank nog een laptop waar Vista op staat dus het is behelpen!
Ik kom dus niet in de desktop van Windows XP en heb dus echt een BIOS / MS-DOS oplossing nodig.

"And the plot thickens" (Edgar Allan Poe)

kan je ook niet in de veilige modus komen?

ms-dos--> ben helaas niet uit dat tijdperkt :S

Veilige modus ---> Geen optie, daar kom ik niet eens.
Correcte drivers -----> Niet van toepassing want daar kom ik ook niet bij
DOS mensen ergens? BIOS kan ook! ;)

zou het niet gewoon kunnen dat er een onderdeel van je hardware kapot is?

Heb je de bios al proberen te updaten? ik denk namelijk niet dat je zoveel kan aanpassen in de bios... althans niet bij mijn acer laptop (vrijwel niets eigenlijk)

Correcte drivers -----> Niet van toepassing want daar kom ik ook niet bij
Als je RAID hebt wel want dat moet voor de setup worden ingestelt
XP geeft het zelf aan voor de setup
En wat gaan de DOS mensen daar aan oplossen als er nix op de HD staat?

Laatst bewerkt:
Heb je de bios al proberen te updaten? ik denk namelijk niet dat je zoveel kan aanpassen in de bios... althans niet bij mijn acer laptop (vrijwel niets eigenlijk)

Acer kan je idd niets in aanpassen, en die dingen zijn retemoeilijk te overklokken

jah ik zou er zelfs niet aan beginnen :P
overclocken van een laptop :shocked: :D
het is misschien mogenlijk maar dan toch super minimaal...

celeron M 1.73 is weinig en daar wil je dan toch iets aan doen :p, en of het nu een laptop een server of een desktop is we probere alles te overklokke en te tweake :p

Hoi !

Gewoon een XP-CD lenen, daarvan opstarten, recovery-console opstarten (http://support.microsoft.com/kb/307654), achter de prompt:

chkdsk /r trommelen, gevolgd door enter

Als dit klaar is (kan even duren): fixboot , wederom gevolgd door enter.

Afsluiten met: exit ....klaar, en je PC start weer op !

Kun je geen CD regelen, werkt het ook met 6 floppy's: ziebovenstaande link.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan