Windows XP of 2000 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stolwijk_a

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
Hallo,

Ik heb vorige week een apple ipod besteld en krijg hem deze week binnen. Om hem goed te laten functioneren moet ik windows xp of 2000 hebben. Op dit moment heb ik ME. Ik wil mij computer dus formateren en er vervolgens één van deze 2 versies opzetten. Ik heb hier thuis al windows xp liggen maar mijn vraag is of mijn computer dit goed aan kan. Het gaat om een:
Dell Dimension 8100 uit 2001
1,7 ghz
128 mb ram
40 gb

Kan ik nu rustig xp installeren of moet ik 2000 nemen ?

Nog een tweede vraagje:

Ik heb al een paar keer eerder mijn computer geformateerd en er daarna gewoon weer ME opgezet.
Gaat dat bij het installeren van een andere windows het zelfde ? Dus:
Format C uit laten razen en vervolgens windows cd'tje opstarten ?

Alvast bedankt !

Installeren kun je inderdaad door de pc vanaf de Windows cd-rom te laten opstarten.
Voor zowel Win2000 als WinXP zou ik toch meer geheugen in je pc plaatsen.
Beide draaien pas lekker met 256MB en het liefst met 512MB.

Zou allebei kunnen, maar voor Windows XP zou ik nog wat geheugen bijkopen om het goed te laten lopen.

Antwoord vraagje 2:

Bij Windows XP kun je gewoon met de cd opstarten en dan via het menu van de cd de partitie verwijderen, dan een nieuwe aanmaken en dan die formatteren (Optie NTFS SNEL). Wijst zich vanzelf :). Bij Windows 2000 weet ik ff niet hoe het met die cd zit, maar format C: gaat altijd ;)

Geplaatst door Smartguy
Zou allebei kunnen, maar voor Windows XP zou ik nog wat geheugen bijkopen om het goed te laten lopen.

Antwoord vraagje 2:

Bij Windows XP kun je gewoon met de cd opstarten en dan via het menu van de cd de partitie verwijderen, dan een nieuwe aanmaken en dan die formatteren (Optie NTFS SNEL). Wijst zich vanzelf :). Bij Windows 2000 weet ik ff niet hoe het met die cd zit, maar format C: gaat altijd ;)

Hmm.. ben niet echt super met computers.
Wat bedoel je precies met "via het menu van de cd de partitie verwijderen, dan een nieuwe aanmaken en dan die formatteren (Optie NTFS SNEL)" ?
Kan ik niet gewoon na de C: te hebben geformateerd vanaf cd-rom opstarten en dan D: Setup ?

Geplaatst door Stolwijk_a
Kan ik niet gewoon na de C: te hebben geformateerd vanaf cd-rom opstarten en dan D: Setup ?
Nee, dat kan niet.

Je moet dan het volgende doen.
je moet dan naar je cd-rom gaan en daar naar de map I386 daar type je Winnt en druk je op enter.

Maar opstarten vanaf de WinXP of Win2000 cd-rom gaat vlotter.

@Smartguy met Win2000 gaat het net als bij WinXp.:)

Oke,
Wat ik tot nu toe gedaan heb is het volgende:

- zoals jullie zeiden die partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt en die vervolgens geformateerd.

Als dit gebeurd is gaat de computer allerlei bestanden kopieeren en wat configuraties controleren.

Op een gegeven moment zegt de computer dat dit deel van de setup is afgesloten en dat de computer opnieuw wordt opgestart en dat dan de rest van de installatie wordt vervolgt.

Hier gaat het bij mij dus fout. Ik krijg zo'n balkje dat de computer binnen 15 seconden opnieuw wordt opgestart, dat gebeurd dan ook. Als ik dan de boot gewoon laat staan dat cd-rom als eerst wordt gebruikt dan begin ik gewoon weer van voor af aan. Krijg ik precies het zelfde als eerst en eindig ik weer dat dat deel van de setup is afgesloten en dat comp opnieuw wordt ogestart enz enz.

Als ik de boot instel dat de C schijf als eerst wordt gelezen dan krijg ik meteen daarna: schijfleesfout of iets dergelijks..

Wat moet ik nu doen ?

Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen, want ik kom echt niet verder !

Alvast bedankt

Je moet dus gewoon in datzelfde venster terugkeren maar ditmaal niks verwijderen of formatteren maar gewoon voor de setup kiezen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan