windows xp op een oude pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi

ik heb heel lang geleden eens een keer windows xp geinstalleerd op een oude computer, en dit werkte goed. daarna heeft er windows 98 op gestaan, en nu wil ik er weer XP op zetten, maar hij geeft aan dat er maar 48 MB geheugen is van de benodigde 68MB.. is hier wat aan te doen of niet?

alvast bedankt

maar aangezien xp het wel heeft gedaan, moet hij het toch nu ook kunnen?

Met minder dan 64mb geheugen wil XP niet installeren, dat is toch duidelijk, dus zet het reepje geheugen weer terug.
Is de vorige keer ook met minimaal 64mb gedaan, kan niet anders.

euhm... ik heb naar mijn weten geen geheugen uit die pc gehaald, maar ik zal eens kijken of er misschien een draadje los zit ofzo?

waarom zou je uberhaupt op zo'n machine windows xp willen zetten :confused: het is alleen maar onnozel omdat xp veel te veel (onndige) services draait ckr op een pc met zo weinig geheugen ik zou dan eerder voor 98 gaat of 2000 dezelfde engine's zijn gebruikt in vista en xp behalve dat het er wat beter uit ziet ik ga zelf eerder voor performance dan look dus eerder voor 98 of 2000 dan xp of vista.

XP kun je ook zo uitkleden, dat hij werkt als 2000, net zo snel, ook op een oude computer, het is gewoon een grafisch aangepaste cloon van 2000.

grafisch aangepast net zoals vista met veel gezeik en veel meer rotzooi dan windows 2000 kortom win 2k ownt gewoon. :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan