Windows XP op een USB branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Voor mijn vriend moest ik zijn pc opnieuw installeren.Helaas weet ik niet hoe je dat moet doen met Windows XP.
Hij wilt op zijn computer Windows XP.Wij hebben geen lege CD thuis.Ik heb ergens gelezen dat je die ook op een USB kan zetten.Nu weet ik helaas niet hoe dat moet.Gewoon copy past zal het niet zijn.
Kan iemand mij daarmee helpen?

Groet,Wakmen:thumb:

Ik kan installatie van XP vanaf memory-stick niet aanraden! Zitten veel haken en ogen aan.

Als je een .ISO (of ander cd-image formaat) hebt van de XP installatie-cd, dan kun je die op DVD branden m.b.v. ImgBurn ("Write image file to disc"). [Ik ken geen andere brand-software die dat ondersteunt.]

Tijs.

Oke via een USB is het een beetje moeilijk ik heb het geprobeerd maar het lukt niet met mijn USB.Ik heb een lege cd gevonden van +- 700 MB.ik heb een ISO bestand van Windows XP die is +- 500 MB groot is dat wel de juiste ISO bestand?ik bedoel moet ei ongeveer 500 MB zijn?

500 MB klopt wel, ja. :) Let wel op dat je SATA harddisk controllerdrivers moet integreren in een nieuw te bakken XP installatie CD/DVD, mocht je SATA harddisks gaan en gebruiken en je de SATA controller (in de bios) NIET in IDE compatible modus hebt gezet.

Tijs.

Kijk (bijv.) hier, waar een Intel SATA driver wordt geïntegreerd. Natuurlijk moet jij eerst jouw SATA controller driver downloaden en díe integreren.

Let op dat (zodra je die XP driver hebt uigepakt) naast (minstens) een .sys en een .inf bestand ook een bestand txtsetup.oem te vinden moet zijn, want het gaat hier over text-based drivers die je moet integreren.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan