Windows xp op geformatteerde laptop krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbtheman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Berichten
4
Hey allemaal,

Ik heb een laptop met daarin een net geformatteerde harddisk. Het is een SATA disk en ik heb m ntfs geformatteerd.. Nu krijg ik als ik windows xp probeer te installeren de melding:

Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan.

Druk op F3 om Setup af te sluiten.

Ik hoorde dat dit eraan lag dat ik een sata schijf erin had en drivers erop moet zetten. Nu vroeg ik me af, hoe kom ik aan die drivers en hoe installeer ik ze?

Alvast bedankt!
 
De Sata-drivers vindt je meestal bij de fabrikant van de laptop/moederbord,tijdens de setup kun je kiezen om drivers e.d. te laden door de optie F6 te kiezen tijdens de setup, dan kun je meestal via usb-stick(bij laptop) je sata-drivers laden.
 
De Sata-drivers vindt je meestal bij de fabrikant van de laptop/moederbord,tijdens de setup kun je kiezen om drivers e.d. te laden door de optie F6 te kiezen tijdens de setup, dan kun je meestal via usb-stick(bij laptop) je sata-drivers laden.

@Mik: Waar kan ik wat vinden over dat inlezen van drivers met F6 vanaf een usb-stick? Mij is zoiets met XP nog nooit gelukt (en vlgs. mij kan het ook niet). [Met Vista is een ander verhaal].
Ik weet niet anders dan dat je een floppy-disk moet gebruiken óf de SATA-drivers integreren in een nieuwe XP CD.


Tijs.
 
Je hebt volledig gelijk,ik heb een denkfout gemaakt dat is idd niet mogelijk onder Xp.Ik heb die van mijzelf met 'n slipstream cd geïnstalleerd.
Ik weet niet wat voor 'n laptop/bios TS heeft maar als de mogelijkheid aanwezig is zou hij de Sata-controller in de IDE-modus kunnen zetten toch?
 
Het makkelijkst is om met Nlite, een nieuwe windows schijf aan te maken, waarin je de SATA drivers slipstreamed.

Dan laadt hij alle benodigde drivers direct van de windows-cd.
Dan hoef je dus ook niet meer op F6 te rammen.

SATA drivers kan je vinden bij de fabrikant van de laptop.
 
Ik heb de drivers gedownload, en geprobeerd met nlite erbij te zetten.. CD gebrand maar toen lukte het nog niet dus denk dat ik iets fout heb gedaan. want als ik de drivers download krijg ik een hele map met setup.exe enzo. Dus zou iemand me wat meer uitleg kunnen geven? Ben vrij noob op dit gebied :confused:
 
Ik heb de drivers gedownload, en geprobeerd met nlite erbij te zetten.. CD gebrand maar toen lukte het nog niet dus denk dat ik iets fout heb gedaan. want als ik de drivers download krijg ik een hele map met setup.exe enzo. Dus zou iemand me wat meer uitleg kunnen geven? Ben vrij noob op dit gebied :confused:

Als je nou zo slim wilt zijn om even te vermelden WELKE driver je had gedownload (graag met link en al)?
Tevens vermelden merk + type laptop (zo volledig mogelijk aub).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan