Windows Xp op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lodewijk10

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Hoi, ik heb een laptop gekocht zonder besturingsprogramma.Ik wil hier graag Xp opzetten.
Maar ik kan alleen maar kiezen tussen een diskette-station of een cd-rom speler.
Hoe moet ik nu XP er op zetten ? Ik heb toch beide nodig?

Groetjes Lodewijk

cd-rom speler is voldoende, hierbij ga ik er even vanuit dat je een bootable (opstart) cd van XP hebt.
Als in de bios de cd als first boot device staat, dan zal XP keurig gaan installeren.

Even voor de duidelijkheid. Je zet de laptop aan, plaatst de XP cd en herstart de laptop (met de cd dus in speler)

Laatst bewerkt:
Dan zal ik wel geen bootable CD van XP hebben,want hij draait wel maar er gebeurd niks.

Heb je in de BIOS gekeken of de CD wel netjes als eerste device staat bij het opstarten?

Heb ik in de bios gezet als first boot device,maar er gebeurd niks.Cd draait even en stopt dan.

Nu begrijp ik er niks meer van.Ik heb een bootable versie van millenium.
Maar als ik deze wil installeren begint hij te zeuren over te weinig schijfruimte.
433 MB benodigt voor de installatie.Er zit een schijf in van 20 Gb.
Ik wou deze dus gaan formateren maar dit lukt ook niet .
Ik weet namelijk niet welk station de harde schijf is Format a: en Format c: werkt niet.
Ik heb in de bios gekeken daar staat primairie hard drive 20 gb

Dan zal er nog geen partitie zijn gemaakt, dat kan je met dezelfde ME cd doen.
Type fdisk en maak daar tenminste één (primaire) partitie aan, na het herstarten kan je dan wel de harddisk formatteren.

Ja dat was het .Hij doet het.:thumb:
Allemaal bedankt voor de snelle hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan