Windows XP op USB-Stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brickman

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hallo, mijn vriend zijn netbook doet het sinds kort niet meer vanwege een beschadigde windows. Zoals iedereen weet heeft een netbook geen CD/DVD drive en dus moet ik windows XP via een USB-Stick installeren.

Ik heb deze tut gevolgd maar ik krijg op een gegeven moment een error...
Ik volg de tut gewoon precies en alles gaat goed totdat ik de USB drive moet selecteren waar windows XP op gezet gaat worden.

Ik krijg steeds de bericht 'G: has not FAT, FAT32 or NTFS format and is NOT valid'.

Ik heb 2 USB-Sticks geprobeerd die ik eerder met 'HP USB Disk Storage Format Tool' heb geformateerd in NTFS. Toen dat niet bleek te werken heb ik ze beide in FAT32 geformateerd.

Ik weet zeker dat ik mijn USB-Stick goed heb geformateerd maar ik krijg steeds deze error :confused:

Kan iemand me helpen??

Alvast Bedankt.

Ik denk dat je stick geen opstart sector heeft.
Probeer dan eens usb mutiboot 10,zoals in de tutorial word beschreven.

Ik gebruik Ultraiso zeer goed en doet alles automatisch als je een XP Installatie erop zet.

1. Run 'hp format tool' (as administrator in vista)

2. Under 'device' select your usb disk (which sould be less than 1gb)

3. file system - 'fat'

4.tick 'quick format' and 'create a dos startup disk'

5. now under the subsection 'using dos system files located at' .. choose your ' Drive'

6. click 'start'

Bij stap 5 snap ik niet wat ik moet selecteren...
Ik had via PowerISO 1 drive geselecteerd en er kwam een extra CD-Station in Computer tevoorschijn. Toen ik die selecteerde via HP Format Tool kreeg ik een melding dat er geen DOS bestanden waren...
HELP!

samenvatting; volg deze stappen

gebruik hp format tool om je usb HELEMAAL te FORMATEREN.

Start power iso, mount een virueel drive, zet hierop je ".iso" windows installatie bestand.

Start "winsetupfromusb", en selecteer je virtuele drive, die je met power iso heb gemaakt.

Nu worden de bestanden op je usb gezet, dit kan heel lang duren (bij mij duurden het ruim 3 uur)

Nu hoef je alleen nog maar je usb in je pc je zetten, opnieuw starten. En als goed is, komt er tijdens de restart van je pc, een blauw scherm in beeld met iets van
"druk op een knop als je via je usb wilt booten"

volg de verdere aangegeven stappen.

TIP:
Het kan zijn dat je usb niet automatisch boot, volg dan deze stappen;
- Ga de BIOS in
- Ga naar de pagina in de BIOS waar je de opstart (boot) volgorde (order) kunt instellen (meestal heet deze pagina "Advanced Setup", "Feature Setup", of "Boot options")
- Probeer alle USB drive varianten. Start met "USB ZIP", probeer daarna "USB FDD", "USB HDD", etc.

Suc6, en ik hoor het wel wanneer je er niet uitkomt

Laatst bewerkt:
samenvatting; volg deze stappen

gebruik hp format tool om je usb HELEMAAL te FORMATEREN.

Start power iso, mount een virueel drive, zet hierop je ".iso" windows installatie bestand.

Start "winsetupfromusb", en selecteer je virtuele drive, die je met power iso heb gemaakt.

Nu worden de bestanden op je usb gezet, dit kan heel lang duren (bij mij duurden het ruim 3 uur)

Nu hoef je alleen nog maar je usb in je pc je zetten, opnieuw starten. En als goed is, komt er tijdens de restart van je pc, een blauw scherm in beeld met iets van
"druk op een knop als je via je usb wilt booten"

volg de verdere aangegeven stappen.

TIP:
Het kan zijn dat je usb niet automatisch boot, volg dan deze stappen;
- Ga de BIOS in
- Ga naar de pagina in de BIOS waar je de opstart (boot) volgorde (order) kunt instellen (meestal heet deze pagina "Advanced Setup", "Feature Setup", of "Boot options")
- Probeer alle USB drive varianten. Start met "USB ZIP", probeer daarna "USB FDD", "USB HDD", etc.

Suc6, en ik hoor het wel wanneer je er niet uitkomt

Bedankt, het is met nu gelukt. Maar als ik via mijn USB-Stick boot op mijn PC en ik probeer dan XP te installeren, krijg ik een melding dat een bepaald bestand niet aanwezig is en de setup dus niet kan starten...
(ik zal eens ff kijken wat er precies staat)

EDIT:

er staat: 'Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <windows-hoofdmap>\system32\hal.dll. Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw'.

Laatst bewerkt:
toevallig had ik dit probleem 3 dagen geleden ook. Doe het volgende:

1. Zet je usb erin, druk op een knop als er staat:

2. "druk op een knop als u windows via de usb wilt starten"

3. Wacht even, daarna volg je de instructies en kan je herstellen, zonder dat je bestanden verwijderd worden.

Pas alleen op dat je het goed doet, druk dus niet per ongeluk op "nieuwe installatie"!

Als het goed is, is nu de foutmelding weg :D

toevallig had ik dit probleem 3 dagen geleden ook. Doe het volgende:

1. Zet je usb erin, druk op een knop als er staat:

2. "druk op een knop als u windows via de usb wilt starten"

3. Wacht even, daarna volg je de instructies en kan je herstellen, zonder dat je bestanden verwijderd worden.

Pas alleen op dat je het goed doet, druk dus niet per ongeluk op "nieuwe installatie"!

Als het goed is, is nu de foutmelding weg :D
Je begrijpt me denk ik verkeerd :P

Ik krijg deze melding als ik m'n PC via de USB-Stick boot. Ik krijg eerst een installatie-achtige scherm, maar als ik op windows xp setup druk krijg ik de error.

Mijn huidige OS (Windows 7) doet het uitstekend :)

hhmmm, ik zou zo niet één twee drie kunnen zeggen wat dan het probleem is.
Ik heb wel 2 mogelijke verklaringen:
- of je hebt je xp niet goed op je usb ge-integreerd.
- of je hebt je harde schijf niet goed geformatteerd voordat je met de nieuwe installatie begon.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan