Windows Xp opnieuw instaleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

winnie de pooh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Hoi,

Een vraag van een vriend van me.;)

Hij heeft nu op zijn PC Windows XP Home erop staan.
Heeft 1 harde schijf van 120 Gb, met 2 partities genaamd de C schijf en de F schijf. Op de C schijf staat windows en al zijn programma's. Op de F schijf staat al zijn muziek video's en afbeeldingen.

Nu wil hij Windows Xp opnieuw instaleren op zijn C schijf. Zodat alle programma's en die daaropstaan dus helemaal weg zijn. Dus dat gewoon de hele C schijf leeg is inclusief Windows Xp.

Zijn vraag een beetje: Kan ik dan de F schijf met al zijn muziek, video's en afbeeldingen behouden. Zonder dat die ook helemaal weg zijn. Dus dat XP opnieuw geinstaleerd wordt zonder de F schijf erbij te betrekken?

Alvast bedankt voor jullie reacties van hem ;).

:thumb:

Hoi,

Is geen probleem alleen opletten met installeren van xp dat die weer op c terug komt. Tijdens de installatie komt hij met deze vraag.

Gr, modag

Ja met Windows Instaleren heb ik nog neit heel veel verstand. Maar als ik de Windows CD erin doe dan geeft ie toch een optie of ik Windows opnieuw wil instaleren ofzo?

En dan geeft ie toch ook automatisch aan of ik de C schijf wil formateren?

Zou jij/iemand me daar nog een beetje bij kunnen helpen. Want veel snap ik er nog niet van:p :confused:

Alvast bedankt.

Hoi,

Dat klopt hij komt om te installeren met twee opties nl 1 partitie op c en 1 op f zoals je schreef dus dan neem je die van c en dan vraagt hij om deze partitie te formateren dat is geen probleem . dus dan blijft F ongemoeid hiermee.
Ik hoop dat het wat duidelijker is ?
Gr , Modag

Laatst bewerkt:
Ja duidelijk zat. Bedankt voor je reactie.

Ik ga morgen naar hem toe en dan zal ik dit eens doen.

:D

Eej ik ben nu bij em:) . Dus ik dacht dan instaleer ik et gelijk maar.

Alleen nu boot Windows gelijk van de CD. En niet met de opstartdiskette. En alleen van die opstartdiskette kan je toch die harde Schijf formateren?

En als ik in de bios ben kan ik instellen wat ie als eerste boot en als 2e kan dit geen kwaad om te veranderen?

Alvast bedankt.

Hoi,

Je kan gewoon van cd-rom af formateren ,cd-rom speler als first boot zetten. Dan opstarten en dan komt hij bij een zwart scherm met de opmerking: van cd-rom opstarten druk willekeurige toets in dit doe je .Dan komt hij vanzelf met eerder genoemde opties. Als je dan voor partitie op c kiest kan je snel of normaal formateren. Ik zou voor normaal kiezen dit moet je dan nogmaals bevestigen. Hierna gaat bijna alles vanzelf.

Gr Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan