Windows xp opnieuw installeren op laptop zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nessler

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
54
Hoi,

ik heb een Aspire 1350 van Acer staan met xp home edition, en deze loopt bijzonder traag.
Bijgevolg had ik de pc graag eens geformatteerd, maar er is een probleem.

Windows en alle andere software stond al geinstalleerd en deze software wordt
automatisch geinstalleerd vanaf de harde schijf.

Er is een partitie c, en een d van 8mb getiteld acer service.

Ik neem aan dat de benodigde software ergens op de c staat, maar als ik een format c
doe dan ben ik alles waarschijnlijk kwijt, niet ?

Wie kan mij hier bij helpen ?

alvast bedankt,

Nick
 
Je kan een recovery cd maken met Erecovery van Acer:)
 
normaal kan je ook bij acer bij het opstarten op alt + f10 duwen voor een recovery...
Een format zou ik idd niet uitvoeren als windows al voorgeinstalleerd was :eek:
Als je windows herinstalleerd worden alle gegevens op de c-schijf overschreven dus in principe moet je helemaal geen format doen.
 
bedankt voor je snelle antwoorden, de erecovery staat niet tussen de programma's onder het menu start.

Heb net even snel alt + f10 geprobeerd maar dat deed hij niet,
maar misschien niet op het juiste moment geprobeerd.

Ik test het morgen alleszins dieper uit !
 
Heb je bij je pc wel zo een balkje?
ebardtmb3.jpg
 
het acer empowering technology balkje is niet bij xp dacht ik...
sorry is ik mij vergis hé :confused: :D
Jah en alt + f10 was ook een recovey management maar ik weet ook niet zeker of dit ook voor Xp werkt
 
Ik denk dat het wel voor XP werkt omdat ik zelf een acer heb met XP MCE 2005 dus zal vast wel in XP werken:)
 
Hallo,

erecovery is niet terug te vinden op de pc, en ook de alt F10 werkt niet....
Very strange ...
 
Heb je na je aankoop bij de eerste keer opstarten geen optie toegeschept om een recoverycd te maken?
 
Nee.
Mijn vader heeft de pc gekocht indertijd, en nu hij met problemen zit moet ik het oplossen.
(schijnbaar denken ze dat ik een pc genie ben).

Geen cd's bij aankoop van de pc, geen e recovery terug te vinden en ook geen recovery cd gemaakt.

Is het mogelijk om de pc adhv mijn windows cd de partitie te verwijderen,
de pc opnieuw te laten opstarten, en heel misschien dat de pc dan zelf windows er terug opzet ?

ik heb geen ervaring met laptops, en al zeker niet waar de windows ergens verborgen zit op de harde schijf.
 
nja bij mij was de oplossing die ik gekregen had van acer alt + f10 als ik ook niks kon doen met de acer technology toolbar en ik kon ook alt + f10 intikken maar dan liep het ook helemaal fout :confused: maar naart schijnt een bekend probleem door een productiefout en mijn laptop is dan opgestuurd. Voor te herinstalleren kan je mss eens naar acer helpdesk bellen :thumb:
tip: Bel een aantal keren zodat je verschillende medewerkers aan de lijn hebt want als je met de eerste direct al pech hebt, jah :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan