WIndows XP opnieuw installeren (partitie -vraag)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lochtejans

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2002
Berichten
54
Ik heb een WD1600JB gekocht en deze werd voor en na de installatie van XP gezien als een 131GB HD (bekend probleem). Tijdens de installatie heb ik geen extra partities aangemaakt (dus alleen een C-partitie van 131GB)

Ik heb dus achteraf de SP1a-pack en de bijbehorende fix van microsoft geinstalleerd.
Daarna heb ik de overgebleven ruimte (restant van de 160-131Gb)met Partition Magic 7.0 toegevoegd aan de C-schijf. Deze heb ik later weer opgedeeld in 2 schijven (dus C-schijf primaire schijf 60gb met XP en de F-schijf 100GB met data).

Nu wil ik XP opnieuw installeren (en dus de C-schijf formateren) en zal tijdens het booten van de windows XP CD de setup de schijf weer herkennen als een 131GB schijf (hij herkent alleen de C-schijf welke ik dan wil formatteren).
Nu is mijn vraag heeft dit nadelige gevolgen voor m'n F-partitie gemaakt met PM7.0. Oftewel blijft deze partitie intakt met de data erop of ben ik deze kwijt omdat XP tijdens en na de installatie de HD ziet als een 131GB schijf terwijl die nu ingedeeld is een 60Gb en 100Gb (totaal 160GB)?
 
Wanneer je alleen de C formateert dan zul je geen problemen tegenkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan