Windows xp opnieuw installeren wanneer pc stuk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuk12345

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo,

Mijn pc is al 2x kapot gegaan, de 1e keer start de pc wel op en laad hij tot het Windows xp logo, maar dan start hij elke keer opnieuw op. De 2e keer kwam ik tot mijn bureaublad en startte mijn pc ook weer opnieuw op. Ik heb hem alle 2 de keren naar een pc bedrijf gebracht om hem daar te laten maken. Het kwam erop neer dat ze Windows opnieuw installeerde en een backup maakte van de oude bestanden.

Mijn vraag is, hoe kan ik Windows xp op mijn pc zetten als die weer kapot is en een backup van de oude bestanden maken? Zodat het mij geen geld kost om de pc door een bedrijf te laten maken.

Alvast bedankt

Luuk

back ups maak je juist voordat de pc kapot gaat.
Op een cd/dvd, externe harde schijf of op een online opslag plaats.
Dat kan met het ingebouwde programma van xp, of met b.v cobian back up
workshopje
Windows installeren is op zich niet zo moeilijk.
Windows cd erin, opstarten en aanwijzingen volgen.
Dit wel wat heel mekkelijk gezegd, maar daar zijn al zo veel handleidingen van (bijvoorbeeld).
Je kunt het jezelf erg makkelijk maken door een image te maken met b.v. true image(niet gratis helaas)
Je kunt het dan b.v. zo instellen dat je bij het opstarten van de vastrgelopen pc op F11 drukt. De laast opgeslagen configuratie wordt dan helemaal teuggezet en binnen de kortste keren ben je weer aan het werk (of wat je dan ook doet met de pc:))

mvg leo

Laatst bewerkt:
Die back up moet volgensmij anders kunnen, de mensen bij dat bedrijf maken altijd een back up van de bestanden, zonder dat dat programmatje erop staat. Hoe doen ze dit, want dat is wel erg handig

Laatst bewerkt:
Maar als dat programmatje nog niet op je pc staat? Dan kan dat toch niet..
Ik mis denk ik iets :P

Iemand weet hoe je een backup van je bestanden en alles maakt als je pc gecrasht is en je wil Windows opnieuw installeren en de bovengenoemde programma's staan nog NIET op je pc?

Maar als dat programmatje nog niet op je pc staat? Dan kan dat toch niet..
Ik mis denk ik iets :P

Nee, je mist niks. Inderdaad als je dat programma zelf niet heb, kun je ook geen image terugzetten.

Als de PC weer gemaakt is > Windows opnieuw geïnstalleerd en alle gewenste programma's > Dan een image maken! en zo nodig iedere maand een nieuwe.

Kan het niet zo zijn :p dat ze bij die zaak, je hdd uit je kast trekken, hem in een ander systeem hangen als slave schijf. en zo vanuit een werkende windows versie de bestanden van jou schijf backuppen? :eek:

Dat is hem denk ik!
Dat ik daar niet opgekomen was...
Maar nu nog wat, als ik Windows opnieuw installeer geeft hij een melding aan dat er al een Windows op mijn pc staat en dat ik een of andere map moet aanklikken. Nu kan ik Windows niet opnieuw installeren.

Dat gaat op die manier niet lukken.
Moet windows gerepareerd worden kies dan voor de optie R en volg de aanwijzingen.
Wil je een volledige nieuwe installatie, dan moet je niet voor een map kiezen, maar voor partitie C. die wordt dan geformateerd, alle informatie gaat verloren en vervolgens wordt Windows helemaal opnieuw geïnstalleerd.
Overigens vindt je hier en elders handleidingen genoeg waar het van A-Z beschreven staat.

Oke bedankt nog een vraagje, ik heb de cd-rom: Windows Xp Home Edition service pack 2, maar op mijn pc staat die versie met service pack 3. Nu geeft de installatie aan dat er een nieuwere versie op mijn pc staat. Komt dat door het service pack verschil?

En welke Windows versie is op het moment het best/meest in? (geen Windows 7)

Dat komt inderdaad door SP3.
Windows XP + SP3 is op dit moment de beste!
Wil je een uitstekend alternatief > Ubtuntu.

als je niet ervaren bent met Ubuntu, raad ik je zeer zeker niet aan om dit te gaan gebruiken, en al helemaal niet als je nog een beetje wilt gamen

Bedankt allemaal, in de toekomst als mijn pc weer crasht kan ik met deze informatie vooruit :D Hele handige geldbespaartip:P

Groetjes
Luuk

zowieso als er iets aan je systeem mankeert, neem dan eerst eens een kijkje hier op het forum, wieweet weten wij je er met zn allen wel vannaf te helpen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan