windows xp opstart probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter moes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

moes

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
hey hallo

zodra ik mijn pc pc opstart,
soms al vanaf het moment dat ik gebruiker moet kiezen
loopt mijn pc vast, ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad

maar nu ik had gekeken bij apparaat beheer kan de pc mijn linksys ethernet kaart niet aanzetten, dit probleem lukt mij ook niet om op te lossen hoop dat het daar aan ligt,

ik had wel een week of 4 geleden een troyan erop die ik verwijdert heb met mijn virus scanner,

na die troyan heb ik heb gescant met ad aware en spysweeper van avg mijn viresscanner is ook van avg, na die scans gedefragmenteert en uit gezet, toen reageerde de pc weer goed
maar nu een tijdje stil hebben gestaan draait de pc weer slecht en heeft opstart problemen wie kan mij helpen ?

Start op in de veilige modus, ga naar apparaatbeheer en maak de installatie van de ethernetkaart ongedaan / verwijder 'm.
Start de pc nu normaal op en laat Windows de detectie doen.
Heb je een driver cd voor de kaart, houd die dan bij de hand.

hoe start ik op in veilige modus ik kom met f2 in bootsetup en met f12 in bios denk ik, maar veilige modus kan ik niet vinden

verwijderd

zo duurde eventjes maar ik heb de pcthernetkaart opgestart in veilige modus en de ethernetkaart heb ik van het systeem verwijderd, na opnieuw opstarten vond windows wizard de ethernetkaart wel maar kon hem niet instaleren, de linksys setup cd gedraaid en die zei dat de vorige driver eerst verwwijdert moest worden, dat heb ik toen gedaan, de driver her installeerd en pc opnieuw opgestart, toen vond de wizard de software weer niet,

de pc starte na het verwijderen van de ethernetkaart wel weer lekker snel op zoals normaal
hoe regel ik dat ik gewoon weer draadloos internet heb op me pc en dat hij probleemloos opstart,

Nogmaals proberen:
in apparaatbeheer het apparaat dé-installeren (dus niet uitschakelen maar verwijderen / weggooien / installatie ongedaan maken)
Dan wil de pc opnieuw gaan opstarten, maar dit moet je niet toelaten.
Nu even in de verkenner naar het mapje gaan (even zoeken dus) en de hele map van die kaart weggooien.
Nu de pc pas opnieuw toestaan opp te starten. Dan de Wizzard weer doorlopen en duimen.
Lukt het dan nog niet dan even bij de fabrikant naar de laatste drivers voor de kaart zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan