Windows XP Pro cd wordt niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kashu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kashu

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Ik heb een 3400AMD Athlon 64 computer met een 250GB harddisk.

Ik heb al een tijd Windows XP Pro erop draaien, een originele versie. Ook de originele cd is in mijn bezit. Nou vond ik dat de computer wel weer eens een opschoon-beurt kon gebruiken dus ik ben gaan opstarten vanaf de windows cd. Dat ging allemaal goed. Vervolgens zag ik drie partities staan. Die heb ik ooit eens met behulp van een helpdesk aangemaakt en ik vind twee partities eigenlijk wel voldoende. Dus daarom heb ik er één verwijderd. Tot mijn grote verbazing hield ik toen alleen C:\ nog over! :shocked: Dus nog maar één partitie.

Ik was er al bang voor.. maar Windows XP Pro kan nu niet meer geinstalleerd worden. Hij geeft elke keer aan dat er geen cd in de computer zit van 95 / 98 / millenium / 2000. :confused:
Dat klopt ook wel, want ik wil XP installeren en heb er dus ook een XP cd in zitten.

Wie weet hoe ik vanuit DOS of Boot of in de Windows Setup partities aan moet maken? Ik weet dat het kan, en dat het niet moeilijk is.. maar je moet het maar net ff weten natuurlijk!

De helpdesk is er op zondag niet.. dus ik hoop dat iemand hier het weet.. :thumb:

Laatst bewerkt:
Leg de XP CD in de lade en sluit het keuzescherm af, herstart de PC. Druk op een toets om van de CD te booten als dat gezegd wordt in zwart scherm met witte letters. Je krijgt daarna een aantal blauwe schermen met keuzes van Setup. Maak je keuzes.

Dat helpt dus niet.. Ik heb al meerdere malen opnieuw opgestart. Maar ik krijg de melding dat ik de cd van 95 / 98 / millenium / 2000 moet plaatsen.

Als niemand me hiermee kan helpen, is er dan wel iemand die het nieuwe helpdesk nummer weet van Olidata? IRS was voorheen, maar ik krijg te horen dat het nummer (0900 7273724) niet in gebruik is.. :(

:o Het blijkt dus dat mijn versie van XP een upgrade is. Toch raar dat het me de vorige keer, met hulp van de helpdesk, wel gelukt is om te installeren.. Maar het is al jaren geleden, dus misschien heb ik het gewoon anders in gedachten dan het werkelijk is gegaan..

Maar het nummer nu van de helpdesk van Olidata is 036-5382153. Misschien ook handig voor andere mensen om te weten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan