Windows XP pro - domein users

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiaen

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2001
Berichten
163
Hallo,

Op een win XP pro computer, aangemeld in een domein, zie ik niet de andere gebruikers staan wanneer ik ga zien in mijn netwerklocaties. Ik kan wel een ping versturen, internet gebruiken, e-mail ontvangen en versturen. Kortom de Pc gedraagt zich in het netwerk als elke andere PC enkel de gebruikers blijven verborgen. Wanneer ik vanop een andere PC het netwerk doorblader zie ik de bewuste pc wel
aangemeld.

Wat ben ik vergeten?


Bedankt
 
even duidelijkheid creeeren:
kun je even profiel schets geven m.b.t tot server, topologie
als je werkelijk werkt met een domein kan het zijn dat er een policy draait dat je geen toestemming hebt andere netwerklocaties in te zien. maar geef eerst even wat meer duidelijkheid over je situatie
 
Bedankt voor uw reactie. Het zit zo.
De (domein)-server, net als alle andere servers die wij gebruiken, unix, exchange, ISS, etc... staan op een centrale plaats. Onze site is met deze plaats verbonden via glasvezel en wordt geconverteerd naar koper (utp, cat5e) om de +/- 50 gebruikers en printers van netwerk te voorzien.
De bewuste XP-pro PC is de enige waarbij wij het volledige netwerk niet te zien krijgen. Nochtans maken wij verbinding met de shares op servers. E-mail en internet is eveneens geen probleem. Met de zoekopdracht PC zoeken in het netwerk toont hij wel het gevraagde resultaat.
De netwerk-id staat volgens mij correct ingesteld (domein + PC naam) rest is DHCP.
Nog even dit : zowel aangemeld met de administrator account van het domein als met de account van de gebruiker krijgen we hetzelfde resultaat.
 
XP pro - domein users

Op een win XP pro computer, aangemeld in een domein, zie ik niet de andere gebruikers staan wanneer ik ga zien in mijn netwerklocaties. Ik kan wel een ping versturen, internet gebruiken, e-mail ontvangen en versturen. Kortom de Pc gedraagt zich in het netwerk als elke andere PC enkel de gebruikers blijven verborgen. Wanneer ik vanop een andere PC het netwerk doorblader zie ik de bewuste pc wel
aangemeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan